محمدرضا عارف: اصلاح طلبان با اصولگریان پیمان ببندند

به گزارش خبرآنلاین، این چهره سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با روزنامه آفتاب یزد افزود: بنده حداقل برای خودم شرکت در انتخابات را یک ضرورت و تکلیف می دانم. ما انقلاب را قبول داریم و استفاده از فرصت انتخابات یک حق است.
عارف که به عنوان یکی از گزینه های این جریان سیاسی برای نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شناخته می شود در این گفت و گو تصریح کرد: من هیچ نهاد و جریان سیاسی را نمایندگی نمی کنم و فقط دیدگاه خود را می گویم.
وی با بیان اینکه «چگونگی شرکت در انتخابات بسته به شرایط زمانی متفاوت می شود» افزود: گاهی یک جریان با تمام نیرو وارد انتخابات می شود و گاهی احساس می کند که بنا به دلایلی باید فتیله ها را پایین بکشد. لازم می ددانم در انتخابات بعدی تمام جریانات داخل نظام علیرغم اختلاف سلایق، کدورت ها و بی مهری هایی که شده باید در صحنه حضور یابند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا اصلاح طلبان برای انتخابات ساز و کاری را مشخص کرده اند گفت: در همه جریانات سیاسی در حال حاضر حرف و حدیث هایی هست، ولی فکر می کنم اصلاح طلبان هم مثل گروههای دیگر هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند.
عارف با اشاره به اینکه شک دارم اینکه دو جریان اصلی کشور در نهایت به یک اجماع برسند و هر یک با یک نامزد وارد صحنه انتخابات شوند گفت: تجربه گذشته نشان داده که این اتفاق نخواهد افتاد. اما به هر حال باید خوش بین باشیم.
وی در پاسخ به اینکه آیا همه اصلاح طلبان بر روی شما اجماع خواهند کرد اظهار داشت: همیشه این آرزو را داشتم که جریان اصلی کشور هر کدام یک کاندیدای واحد را جلو بیاورند و مردم را در تصمیم گیری کمک کنند. موضع خودم همیشه اینگونه بوده که به این پروسه کمک کنم، اگر کمک من به قیمت کنار کشیدن باشد به راحتی کنار می روم و اگر جلو آمدن باشد به راحتی جلو می آیم، این مسئله اصلی کشور است.
وی افزود: آیا بهتر نیست جریان های سیاسی روی یک یا دو نفر از افراد شناخته شده و آزمایش شده اجماع کنند؟ در دهه چهارم انقلاب دیگر نمی توانیم دوباره از صفر شروع کنیم.
وی که نظرش نسبت به ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان مثبت است می گوید اصلاح طلبان و اصولگرایان روی اصول، هیچ اختلافی ندارند. کشور ما در حال حاضر در شرایطی است که نیاز به تفاهم کلی با به قول شما ائتلاف دارد. باید بر اساس شرایط و ضوابط مشخص دو طرف بنشینند و پیمانی ببندند که مثلا در این چارچوب وارد صحنه می شویم. البته با شناختی که از دو جریان دارم این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. نگاه گنید در خود همین جریان اصولگرا چه اختلافاتی است.
وی گفت: تجربه گذشه نشان داده که هرگز این ائتلاف اتفاق نخواهد افتاد. در حال حاضر مشکل اصولگرایان برای به ائتلاف رسیدن به مراتب بیشتر از این است که بخواهند با اصلاح طلبان به اجماع برسند.
عارف در پاسخ به پرسشی با طرح این سئوال که اصلاح طلبان چرا باید توبه کنند؟ گفت: در خصوص وقایع سال ۸۸ باید یک بحث جدی در قالب میزگردهایی متعدد و فراگیر در دانشگاهها انجام شود تا سهم جریان های مختلف سیاسی در این ارتباط مشخص شود. توبه فرمایان باید بگویند برای چه چیز اصلاح طلبان به عنوتن یک جریان سیاسی باید توبه کنند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.