محمدعلی انصاری:تشییع پیکر شهدا در مراسم اصلی ۱۴ خرداد انجام نمی‌شود

دوشنبه ۸ خرداد – ۰۷:۲۰:۳۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به پیشنهاد تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس تاکید کرد:بهتر است مراسم بزرگداشت حضرت امام را برای همیشه تاریخ منحصر به امام برگزار کنیم و اولویت دیگری را وارد برنامه نکنیم و من نیز مسئولیت این کار(مراسم تشیع پیکر شهدا در روز ۱۴ خرداد) را نمی‌توانم بپذیرم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد علی انصاری در جلسه اجرایی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی با اشاره به تشییع پیکر پاک ۹۶ شهید دفاع مقدس از مناطق عملیاتی جنوب به مقصد حرم مطهر حضرت امام در روز ۱۴ خرداد گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام ویژگی ای خاص خودش را دارد و دوستان در ستاد که تقریباً از همه نهادها و ارکان اجرایی کشور حضور دارند همگی صرفاً برای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام تلاش می کنند. پدید آمدن هرگونه بحث و سخنی در برنامه کاری ما چون در گذشته سنت نبوده و الان هم به عنوان کار جدیدی افزوده شود کار را برای مجموعه سخت می‌کند.
وی ادامه داد: دوستان برگزارکننده مراسم شهدا به ما اعلام کردند که خود شما در این باره تصمیم بگیرید در جلسه‌ای که خدمت عزیزان ستاد جستجوی مفقودین و شهدا گفتم که تصمیم گیری برای این کارسخت است. از طرفی مراسم مربوط به حضرت امام است و دغدغه حضور مردم و امنیت و برگزاری منظم مراسم و آسایش شرکت کنندگان را داریم. از افرادی که در فاصله ده کیلومتری این مراسم مسئولیت خود را انجام می دهند هر کدام به تمام وجود این دغدغه را دارند که مراسم با نظم و ترتیب خود برگزار شود.
انصاری ادامه داد: بنده به عنوان یک خادم و کسی که همه وجودم از تربت شهیدان و همه وجودم افتخار به شهیدان هست از برادران عزیز خواهش کردم این مراسم را در روز سیزدهم یا عصر روز چهاردهم و یا روز پانزدهم خرداد برگزار شود و علی رغم این‌که دوستان و همکاران ما خسته می‌شوند ،اما ما در برنامه‌های کاریمان می‌توانیم برای احترام به شهدا و تشییع شهدا بیاییم با قدرت و همت همه جانبه این مراسم را برگزار کنیم.
وی افزود: پیشنهاد دیگر ما این بود که اگر بناست این برنامه برای شب پانزده خرداد باشد دوستان این برنامه را در شهر قم انجام دهند. هم مراجع تقلید و روحانیون معزز حوزه علمیه قم حور دارند و هم مردم شریف شهر قم آمادگی دارند در مسیر زیارت هم هست و تجلی شایسته‌ای از شهیدان انجام می‌شود.
دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) خاطرنشان کرد: پیشنهاد اولیه دوستان این بود که در حرم امام و در متن مراسم اصلی مربوط به ۱۴ خرداد و در صحن مراسم این تشییع صورت بگیرد. بحث های کارشناسی که در کمیته‌ها صورت گرفت به این نتیجه رسید که تشییع ضوابط خاص خودش را دارد و این مراسم تبعات و مقدماتی دارد و در بین جمعیت مدعوین صحن مراسم مشکلات خاصی را به وجود می‌آورد. اگر از من به عنوان کسی که خادم شهدا هستم و به عنوان مسئول مراسم ۱۴ خرداد سوال کنند می‌گویم که من مسئولیت این کار را نمی‌توانم بپذیرم. همکاران ستاد نیز اعلام کرده‌اند چنانچه نظر ستاد با جمع بندی همه جوانب بر برگزاری و گنجاندن این برنامه باشد آنها نیز در حوزه خود تلاش خواهند کرد وظیفه شان را انجام دهند این طبیعی است اما واقعاً با جمع بندی صورت گرفته در امکان برگزاری همزمان این برنامه در داخل مراسم اصلی تردید وجود دارد.
وی در ادامه گفت:بهتر است که ما مراسم بزرگداشت حضرت امام را برای همیشه تاریخ منحصر به امام برگزار کنیم و اولویت دیگری را وارد برنامه نکنیم.البته خدایی ناکرده نباید این شائبه‌ها پدید بیاید که اعضای ستاد بزرگداشت به شهدا احترام و اهمیت کافی را قائل نمی شوند ما همه افتخارمان این است که تربت شهدا را سرمه چشممان می‌کنیم.
در پایان این جلسه با رأی گیری در جلسه ستاد اجرایی بزرگداشت امام خمینی با حضور همه ارگان‌ها و نهادهای عضو مقرر شد با تصمیم ستاد بزرگداشت، تشییع پیکر شهدا در مراسمی جدا از مراسم صبح روز ۱۴ خرداد برگزار شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۸۱۹۲۰۳۳۰۴۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.