محمدهادی کریمی و تجربه ای نو در عرصه سینمای اجتماعی

۲۴م دیماه ،

شانس کدام فیلم برای سیمرغ سی و یکم فجر بیش تر از همه است؟!

شنیده ها و گمانه زنی ها نشان می دهد که فیلم تازه محمد هادی کریمی در کنار یکی و دو فیلم دیگر ازجمله گناهکاران قریبیان و کار مهرجویی از امیدهای سیمرغ جشنواره فجر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شنیده ها و گمانه زنی ها نشان می دهد که فیلم تازه محمد هادی کریمی در کنار یکی و دو فیلم دیگر ازجمله “گناهکاران” قریبیان و کار مهرجویی از امیدهای سیمرغ جشنواره فجر است. فیلم “بشارت به شهروند هزاره سوم” علاوه بر طرح موضوعی نو و معاصر با نگاه به چالش های اجتماعی و فلسفی امروز جوانان به آسیب شناسی دنیای جوانان می پردازد و اثری است موشکاف، پرسشگر و محکم در روایت و تصویر تالمات و دغدغه های نسل جدید.

محمدهادی کریمی که از سال ۱۳۷۶ با نگارش فیلمنامه ˈساغرˈبه کارگردانی سیروس الوند خود را به عنوان فیلمنامه نویسی خوش قریحه معرفی کرد. نگارش فیلمنامه هایی چون: ˈسیب سرخ حواˈ، ˈدختران انتظارˈ، ˈشمعی در بادˈ، ˈچشمان سیاهˈ و ˈاتانازیˈ را کارنامه دارد. او  در سال ۱۳۸۵ با ساخت فیلم ˈغیرمنتظرهˈ به عنوان یک کارگردان جوان خود را در حوزه سینما مطرح کرد. او که همواره علاقه مندی به موضوع های اجتماعی را پنهان نکرده، در ˈغیرمنتظرهˈ مضمونی جوان پسند را دستمایه قرار داده و ˈشهرت کاذبˈ و افول اخلاقی را که این پدیده ناپسند بدنبال می آورد، روایت می کند. در سال ۱۳۸۷ برای دومین بار پشت ویزور دوربین قرار گرفت و فیلم ˈامشب شب مهتابهˈ با موضوعی عاطفی و نگاهی به بیماری خوفناک سرطان، با بازی دانیال عبادی و مهناز افشار را روانه اکران در بیست وهفتمین جشنواره فیلم فجر کرد. در ادامه این روند پرداختن به زندگی روشنفکرمابانه، بستری مناسب برای کریمی در ساخت ˈبرف روی شیروانی داغˈ بود.

محمدهادی کریمی اکنون با سال ها تجربه اندوزی در نگارش فیلمنامه ها و ساخت سه اثر سینمایی، با ˈبشارت به یک شهروند هزاره سومˈ چهارمین تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشت. تجربه ای که با بهره گیری از مجموعه ای از بازیگران معروف سینمای ایران و ارائه موضوعی بکر با لایه های دینی و اجتماعی شانس زیادی برای تصاحب سیمرغ های فجر دارد. ˈبشارت به یک شهروند هزاره سومˈ همچون دیگر آثار سینمایی کریمی، داستانی اجتماعی دارد و به مسایل و مشکلاتی که جامعه به آنها دچار بوده، می پردازد.

در تازهترین فیلم  سینمایی کریمی، در کنار بازیگرانی چون هنگامه قاضیانی، حمید فرخ نژاد، نیکی کریمی از بازی تعدادی از چهره های مطرح از جمله مهدی احمدی، احمد ساعتچیان و فرهاد بشارتی نیز، بهره برد. این در حالی است که این فیلمساز به سنت همیشه اش در این فیلم نیز، چهره جدیدی را در عرصه بازیگری به سینما معرفی می کند. امید عشیری که ظاهرا در اولین فیلم سینمای اش تجربه و توانمندی خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

مضاف بر ساختار محکم و قصه منسجم فیلم جدید کریمی گفته می شود مسئولان سینمایی ضمن استقبال از موضوع و پیام این فیلم نگاه  و امید زیادی به موفقیت این فیلم در جشنواره سی و یکم فجر دارند. آیا این فیلمساز جوان کشور می تواند یکی از شکارچیان سیمرغ بزرگترین اتفاق سینمایی کشور، با فیلم ˈبشارت به یک شهروند هزاره سومˈ باشد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.