محمدیان هم المپیکی شد/ سهمیه های کشتی آزاد ایران در توکیو کامل شد

امیدمحمد یزدانی، یونس امامی و محمدحسین محمدیان با کسب ۳ سهمیه المپیک برای ایران، سهمیه های کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو را کامل کردند.

به گزارش ممتازنیوز، در پایان رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزاری شد، امیرمحمد یزدانی در ۶۵، یونس امامی در ۷۴ و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم با برتری قاطع مقابل رقبایشان ضمن رسیدن به فینال با کسب ۳ سهمیه المپیک، ۶ سهمیه کشتی آزاد ایران در المپیک توکیو را کامل کردند.

محمدحسین محمدیان سومین و آخرین نماینده ایران در این رقابت ها در دیدار نیمه نهایی برابر ساتیوارت کادیان از هند با نتیجه۱۰ بر صفر به برتری رسید و ضمن راه یابی به فینال، موفق به کسب ششمین سهمیه المپیک برای کشتی آزاد ایران شد. محمدیان در این کشتی با یک خاک و ۴ بارانداز پیاپی، در ۳۱ ثانیه کشتی را تمام کرد.

محمدیان پیش از این در دور مقدماتی ابتدا ۱۱ بر صفر نائویا آکاگوما از ژاپن را برد و در دومین مبارزه نیز ساپاروف از ترکمنستان را با نتیجه ۱۵ بر ۴ شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

پیش از این امیر محمد یزدانی در ۶۵ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز با شکست رقبای خود ضمن راه یابی به فینال این رقابت ها، موفق به کسب سهمیه المپیک برای ایران شدند.

به این ترتیب کشتی آزاد ایران با احتساب کسب ۳ سهمیه در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ و ۳ سهمیه در رقابت های امروز(یکشنبه) گزینشی المپیک ۲۰۲۲ در قاره آسیا، به ۶ سهمیه کامل المپیک توکیو رسید.

رقابت های گزینشی جهانی که اردیبهشت ماه در بلغارستان برگزار می شود، آخرین فرصت کسب سهمیه برای کشورهای جهان خواهد بود.

کشتی فرنگی ایران نیز ۵ سهمیه المپیک را بدست آورده و نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران اردیبهشت برای کسب تنها سهمیه باقیمانده در رقابت های جهانی گزینشی المپیک شرکت می کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.