محمدیان: کمبود اعتبارات نباید iبه حذف بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها منجر شود

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

5-295.jpg

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره iبه مشکلات اقتصادی در دانشگاه‌ها، گفت: این نگرانی وجود دارد که کمبود اعتبارات منجر iبه حذف اعتبارات پژوهشی در دانشگاه‌ها شود که از روسای دانشگاه‌ها خواستاریم که در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان امروز در سومین گردهمایی روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری که با حضور وزیر علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال برگزاری است، افزود: شاید بتوان در مسائل اقتصادی، بودجه‌های عمرانی را حذف کرد، اما باید توجه داشت که اگر موتور آموزشی دانشگاه‌ها از کار بیفتد، مجددا سخت iبه راه خواهد افتاد.

وی خطاب iبه روسای دانشگاه‌ها، گفت: اگر در بحث اعتبارات پژوهشی با کمبود بودجه مواجه شدید، می‌توان طی نامه‌ای iبه رییس‌جمهور در جهت حل این مشکل وارد شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره iبه فرهنگ عاشورایی تجربه شده طی ۳۳ سال قبل، گفت: هر چه دشمن فشارها را بیشتر کرده است، ملت ما مقاوم‌تر شده‌اند. همچنین باید در نظر داشته باشیم که ما هیچ راهی جز مقاومت برای حفظ دستاوردهای انقلاب نداریم.

وی با اشاره iبه بعضی مسائل اقتصادی پیش آمده برای روسای دانشگاه‌ها، گفت: هنر مدیران دانشگاهی این است که در چنین سختی‌هایی بتوانند مدیریت مطلوبی داشته باشند و از مسئولان نیز می‌خواهیم کمربندهای همت را ببندند و در جهت رفع مشکلات موجود حرکت کنند.

محمدیان با اشاره iبه کسری‌های موجود که کشور با آن مواجه شده است، گفت: ملت ما در دهه اول در بحث دفاع مقدس تاوان بیشتری داده است و امروز شرایط بسیار iبهتر از دفاع مقدس است، امیدواریم این تحریم‌ها، سختی‌ها و مشکلات یک راه و فرصت تازه مقابل ما قرار دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با ذکر چند تذکر خطاب iبه روسای دانشگاه‌ها، iبه آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: محرم فرصت مناسبی در دانشگاه‌ها است که می‌توان iبه خوبی از آن iبهره‌مند شد.

وی با اشاره iبه فعالیت ۴۵۰ هیات دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: مسوولان دانشگاه‌ها با همه مشکلات موجود کمک کنند تا این هیات‌ها بتوانند در دانشگاه‌ها خیمه iبه پا کنند.

وی با اشاره iبه تشکل‌های دانشجویی، خطاب iبه روسای دانشگاه‌ها متذکر شد: نقش پدری را نسبت iبه تشکل‌های دانشجویی بیشتر ایفا کنیم و با آنها ارتباط متقابل داشته باشیم. iبه این نکته توجه کنید که طبیعت دانشجو، زبان تند و تیز است،در مقابل جایگاه رییس دانشگاه فاخر است و iبه خوبی می‌تواند در هدایت دانشگاه نقش داشته باشد.

محمدیان iبه اهمیت مسائل رفاهی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: مسوولان دانشگاه نسبت iبه کرسی‌های آزاداندیشی نیز عنایت بیشتری داشته باشند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره iبه طرح دانش‌افزایی استادان نیز گفت: از ماه رمضان قبل تاکنون بیش از ۲۳ هزار نفر در طرح دانش‌افزایی شرکت کرده‌اند.

محمدیان در خاتمه با اشاره iبه تشکیل هیات‌ امناهای استانی دانشگاه آزاد تا یکی دو هفته آینده خطاب iبه روسای دانشگاه‌ها، گفت: حضور جدی شما را در این هیات امناها خواستاریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.