محمدی گلپایگانی:مکتب تشیع ازهمه جهات، غنی و پربار است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ‘محمد محمدی گلپایگانی’ بامداد چهارشنبه در نخستین شب لیالی قدر در مجموعه فرهنگی ورزشی’ شهدای بسیج’ کاشان اظهار داشت: مکتب تشیع همچنین در بحث دعا نیز بسیار غنی و پر محتواست.

وی با بیان اینکه بیشترین مناجاتی که از ائمه اطهار (ع) به ما رسیده از حضرت علی (ع) و حضرت زین العابدین (ع) است، افزود: امامان معصوم، راه و روش گفت و گو با خدا و چگونگی دعا کردن به بندگان را آموخته اند.

وی خاطر نشان کرد: آغاز دعا با نام پروردگار و مدح خداوند تبارک و تعالی از جمله شرایط دعا خواندن است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری،با بیان اینکه در لیالی قدر، همه باید این شب های بسیار عزیز را قدر بدانند، افزود: در این شب های عزیز، خداوند سبحان میلیون ها انسان را که مستحق جهنم هستند، از آتش آن خلاص می کند.

محمدی گلپایگانی همچنین، به تشریح گوشه هایی از زندگانی مولای متقیان حضرت علی(ع) بویژه در جنگ صفین و کمک به افراد مستمند و نیازمند پرداخت و به آحاد مردم توصیه کرد: با خواندن تاریخ زندگی این امام همام، چه قبل از خلافت، چه پس از خلافت و چه در دوران حضرت محمد مصطفی(ص) درس بگیرند.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد:همه تلاش هایی که حضرت علی(ع) در دوران زندگانی پر خیر و برکت خود انجام داد، فقط برای رضا و ترویج دین اسلام بود.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعیین تکلیف رهبری آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از کارهای حضرت امام خمینی(ره) در پایان حیات پربارش یاد کرد و گفت: کار ساده ای نبود و در حقیقت یک معجزه رخ داد.

وی یادآور شد: خداوند مقدر کرده است که بدست بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، کسی بعد از ایشان عهده دار منصب زعامت و رهبری این نظام بشود که بتواند آرمانهای بزرگ آن بزرگوار را دنبال و آنها را به ثمر برساند.

به گفته وی، به همین علت خداوند، مجلس خبرگان رهبری را هدایت کرد تا پس از گذشت ۲۴ ساعت حضرت آیت آلله خامنه ای را به جانشینی امام راحل معرفی کردند.

محمدی گلپایگانی در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد: با همه ناملایمات و سنگ اندازی های دشمن و مشکلات روزافزونی که سر راه این نظام مقدس قرار گرفت، مقام معظم رهبری بدرستی رهبری نظام را هدایت کرده اند.

وی تصریح کرد: به برکت خون شهدا ، امروز اقتدار، هیبت و صلابت نیروهای مسلح کشور به جایی رسیده است که دشمنان حتی جرات نمی کنند، نگاه چپ به ایران بکنند.

وی به مردم توصیه کرد: یکی از دعاها و خواسته شما که باید در راس باشد، بقای نظام، بقای رهبری و دعا برای سلامت وجود مقدس ولی امرمسلیمن جهان است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری همچنین ابراز امیدواری کرد: ملت سوریه از نقشه و توطئه بزرگی که بدست آمریکای جهانخوار، اسراییل غاصب و برخی عوام آنها بوجود آمده است، پیروز و سربلند بیرون بیاید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز در این آیین به خواسته های مردم کاشان از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از درخواست های مردم کاشان، سفر معظم له به شهر دارالمومنین است.

آیت الله ‘عبدالنبی نمازی’ اظهار داشت: تا هنگامی که برنامه سفر مقام معظم رهبری به کاشان محقق می شود، مردم این منطقه در فرصت هایی خاص با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار کنند.

وی همچنین، به ساخت مصلای حضرت ‘بقیه الله اعظم’ کاشان اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این ساختمان که ظرفیت ۶۰ هزار نمازگزار را دارد به علت کمبود اعتبار به کندی پیش می رود.

آیت الله نمازی، خواستار مشارکت مالی برای شتاب در روند اجرای این طرح عظیم و ماندگار در کاشان شد.

۱۷۲۴/۵۶۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۶۸۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.