محمد احصایی بالاتر از ˝آی وی‌وی˝ ایستاد

۰۷اردیبهشت،

در حراج ساتبیز

نام هنرمند برجسته خوشنویسی کشورمان، با فروش دو اثر در حراج ساتبیز قطر بالاتر از هنرمند مطرح چینی،˝آی وی وی˝قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، دو اثر از محمد احصایی هنرمند شناخته شده خوشنویسی کشور که در حراج ساتبیز قطر حضور داشت توانست به فروش ۶۳۷ هزار دلاری دست یابد و از همه هنرمندان حاضر در حراج بالاتر بایستد.

نخستین تابلوی این هنرمند که در حراج به فروش رسید “عشق” نام داشت. اثری شش لته‌ای و رنگی که وی در سال ۲۰۱۱ آن را خلق کرده است.

همچنین اثر “الله” از مجموعه “ذکر تصویری الله” ، که تابلویی دو لته مربوط به سال ۲۰۰۸ است نیز دومین اثر این هنرمند در حراج بود.

دیگر هنرمندان حاضر در این حراج فرهاد مشیری، منیر فرمانفرمایان، هدیه شفیعی، نصرالله افجه‌ای، جمشید بایرامی و رکنی حائری‌زاده بودند که آثارشان در این حراج به فروش رسید.

در این حراجی چیدمانی از «آی‌وی وی»، آرتیست مطرح و معترض چینی بود که به خاطر مخالفتش با سیاست های دولت چین و زندان رفتنش بسیار در جهان معروف شد. این چیدمان هنری به شکل غافلگیر کننده ای در حراج به فروش نرسید.

اما رکورد اصلی این حراجی به اثر بدون عنوان “دونالد جاد” تعلق گرفت که به قیمت ۵/۳ میلیون دلار به فروش رسید. این هنرمند آمریکایی یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان قرن بیستم بود که در دهه ۶۰ میلادی به عنوان یکی از پیشگامان هنر می‌نی‌مال شناخته شده است.

حراج بین‌المللی هنر معاصر “ساتبیز” ۲۲ آوریل در پایتخت «قطر» برپا شد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.