محمد اصفهانی:”محمدعلی کریم خانی” صدای تکرارناپذیری دارد

۲۳ آبان ،

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه موسیقیممتازنیوز، مراسم آئین رونمایی از آلبوم عاشورایی “ساقی سرمست” با صدای محمد علی کریم خانی شب قبل در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) با حضور امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید عباس سجادی مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد علی کریم خانی، مختاباد خواننده، سلمانی شاعر، اهورا ایمان شاعر، محمد اصفهانی خواننده، آریا عظیمی نژاد آهنگساز این اثر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
سید عباس سجادی مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای مراسم عنوان کرد: براساس سیاست های سازمان شهرداری تهران این مراسم برگزار شده که طبق این سیاستگذاری ها آلبوم پرده عشاق شامل ۲۸ نغمه عاشورایی نیز تولید شده و حدود ۲۰ برنامه تلویزیونی براساس آن تهیه شده است.
آریا عظیمی نژاد آهنگساز البوم عاشورایی “ساقی سرمست”، نیز در این مراسم اظهار داشت: وقتی که در مدح و ثنای کسی سخن می‌گوییم باید در پس پرده چیزی او را مجبور به این کار کرده باشد محمد علی کریم خانی حمد و ثنا را به گونه ای فارغ از وابستگی و جبر به من نشان داد.
وی در ادامه افزود: وابستگی های کریم خانی از جنس دیگر بود و از این بابت خوشحالم که توسط محمد اصفهانی افتخار آشنایی با وی را پیدا کردم.
عظیمی نژاد عنوان کرد: چه من مسلمان بودم و چه نبودم بدون شک با شیدن صدای محمد علی کریم خانی به تولید و ساخت چنین آثاری افتخار و ممارست می کردم و راه ما به پایان نرسیده و خیلی کارهای دیگری از این قبیل باید با هم انجام دهیم.
این آهنگساز اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم که به من و کریم خانی توفیق دهد تا چنین کارهایی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.
عظیمی نژاد بیان کرد: ما موسیقی تعزیه را از دست دادیم و متاسفانه هیچ جایگزینی برای آن پیدا نکرده ایم شاید این کار بتواند ذره ای از جای خالی این نوع موسیقی را پر کند و موسیقی مداحی ما بر پایه ترانه های غربی و شرقی قرار نگیرد چرا که این نوع موسیقی دارای یک نوع ریشه هایی است که شاید به شناسایی آن ریشه ها کمک کند.
محمد اصفهانی خواننده در ادامه مراسم ضمن ابراز خوشحالی خود از حضور در این جلسه افزود: من با محمد علی کریم خانی سال ۱۳۶۴ به طور اتفاقی آشنا شدم و سالها بعد هنگام همکاری با صبحدل در رادیو دلم می خواست کریم خانی را فریاد بزنم و بعد از صحبت با صبحدل و تست صدای کریم خانی وی را به عرصه موسیقی معرفی کردم.
وی ادامه داد: کریم خانی صدای تکرار ناپذیر همراه با هجم عجیب و غریب دارد و در پس‌ آن روحیه خطرپذیر و خطرکننده ای دارد.
اصفهانی در ادامه تصریح کرد: کریم خانی یک پدیده استثنایی است که متاسفانه در شناسایی خود به جامعه کوتاهی کرده است.
و در اواسط برنامه محمد علی کریم خانی خواننده این اثر ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این مراسم از همه حضار شرکت کننده مراسم را با صدای خود در مدح و ثنای امام حسین و ایام محرم مزین کرد.
امیر خوراکیان رئیس سازمان در پایان مراسم اظهار داشت: این مراسم فرصت مغتنم و محفل فوق العاده شیرین و ارزشمند برای همه ما است.
وی افزود: حضور در این محفل پیوند دین و هنر محسوب می شود و انسان می‌بیند از ظرفیت بی نظیر و گسترده عمیق دینی در هنر بهره گرفته و به آن پرداخته می شود و همچنین زیبایی و ظرافت ارزشهای دینی به ارزشمندترین شکل ترسیم می شود و این محفل بسیار شیرین و وجد آور است.
خوراکیان تصریح کرد: مسئله موسیقی در فعالیت های فرهنگی و هنری بهره گرفته می شود و همچنین شایستگی اشخاص سبب می شود که با دادن چنین فرصتی به آنها با درک پیام از سوی مخاطبان سرنوشت ساز زندگی دیگران باشند.
در پایان مراسم با حضور امیر خوراکیان، سید عباس سجادی، محمد اصفهانی، محمد علی کریم خانی، آریا عظیمی نژاد از آلبوم عاشورایی ساقی سرمست رونمایی و همچنین از محمد علی کریم خانی و آریا عظیمی نژاد با اهدای تقدیر نامه ای تشکر و قدردانی شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.