محمد اصفهانی ˝ولایت عشق˝ را روی صحنه خواند

۳۱فروردین۱۳،

پس از مدت‌ها دوری از صحنه/

محمد اصفهانی؛ خواننده موسیقی کشورمان صبح امروز؛ سوم اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره میلاد کوثر به روی صحنه رفت و قطعاتی را برای حاضران در تالار وحدت اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، مراسم افتتاحیه جشنواره میلاد کوثر صبح امروز سه شنبه ۳ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم برنامه های متنوعی به روی صحنه رفت که در جذابترین بخش آن محمد اصفهانی به اجرای موسیقی پرداخت. اصفهانی در این برنامه ۴ قطعه را برای علاقه مندان به موسیقی خواند که با استقبال بسیاری از سوی حاضران همراه شد. اصفهانی در این برنامه قطعاتی چون “اگه باشی” و ” ولایت عشق” را برای حاضران در تالار وحدت اجرا کرد. 

اصفهانی در تاریخ ۱۴ تیر سال ۱۳۴۵ هجری خورشیدی در تهران متولد شد. پدر او اهل اصفهان و مادر وی اهل تهران است. او پیش از این که به خوانندگی روی بیاورد قاری قرآن بود. تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه علوی به پایان برد و در مسابقات قرآن قبل از انقلاب در رده نوجوانان مقام کسب کرد. به خاطر کسب مقام در مسابقات قرآن قرار شد به کویت اعزام شود که این سفر به خاطر مخالفت مادرش لغو شد. او در ۱۲ بهمن سال ۵۷ توسط حمید شاهنگیان برای تلاوت قرآن هنگام ورود سید روح الله خمینی به فرودگاه مهرآباد انتخاب شد. او با کسب رتبه ۱۷۶ کنکور سراسری در رشته پزشکی در تهران مشغول تحصیل شد و سر انجام در سال ۱۳۷۶ هجری خورشیدی در رشته دکترای پزشکی فارغ التحصیل شد.

محمد اصفهانی به واسطه دایی‌اش به محمدرضا شجریان معرفی شد و موسیقی ایرانی را نزد شجریان و شاگرد وی علی جهاندار آموخت. سپس از استادانی چون همایون خرم، فریدون شهبازیان و بابک بیات در زمینه تصنیف‌خوانی و ترانه و زیبایی‌شناسی در الحان موسیقی ملی ایران بهره برد. «آوای فاخته» اولین سریالی بود که تیتراژش توسط محمد اصفهانی اجرا شد.

از اصفهانی تا به‌امروز ۱۲ آلبوم انتشار یافته‌است.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    فقط استاد دکتر محمد اصفهانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.