محمد باقری معتمد نخستین گام را در تکواندو محکم برداشت

به گزارش ایرنا، در این مسابقه که عصر امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه اکسل شهر لندن برگزار شد ‘محمد باقری معتمد’ با نتیجه ۷ بر ۲ ‘دیوید بوی’ از آفریقای مرکزی را شکست داد.

نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم ایران در بازی های المپیک لندن، در وقت های اول، دوم و سوم به ترتیب با نتیجه ۲ بر یک، ۲ بر صفر و ۳ بر یک پیروز شد.

باقری معتمد در دور بعد به مصاف ‘روح‌ الله نیک‌ پا’ از افغانستان و دارنده مدال برنز المپیک پکن می رود که در نخستین مبارزه موفق شد با حساب ۱۲ بر ۵ ‘لنوفسکی’ از لهستان را شکست دهد.

رقابت های تکواندو بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن از دیروز (چهارشنبه) آغاز شده است اما ایران در این روز نماینده ای نداشت و ‘محمد باقری معتمد’ نخستین نماینده تکواندو کشورمان در بازی های المپیک است.

معتمد دارنده مدال نقره ۲۰۱۱ جهان در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، متولد چهارم بهمن ماه ۱۳۶۴ است و از ۶ سالگی تکواندو را آغاز و خیلی زود به تیم ملی راه یافت.

تکواندوکار وزن منهای ۶۸ کیلوگرم ایران که در رقابت های گزینشی جمهوری آذربایجان با صعود به دیدار نهایی سهمیه المپیک لندن را کسب کرد، در وزنی مبارزه می کند که قبل از وی ‘هادی ساعی’ در المپیک سیدنی و آتن موفق به کسب نشان برنز و طلا شده است.

در وزن ‘محمد باقری معمتد’، نفرات سرشناسی از جمله سروت تزگل ترکیه ای، دیگو سیلوا برزیلی، هیوسارف اوکراینی، ایدولیوایسلاس مکزیکی، ابولبیده اردنی، میشائیل اونیوسکی لهستانی، روح الله نیک پا از افغانستان و پتر لوپز پرویی حضور دارند.

ورزشی**۷۵۳۷**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۹۰۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.