محمد زاده: رسانه ها به اجلاس غیرمتعهدها به عنوان موضوع ملی توجه کنند

‘جعفر محمد زاده’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، به تلاش های نظام سلطه برای کم رنگ کردن اهمیت این اجلاس در ایران اشاره کرد و افزود: این رسانه ها هر روز خبر سازی می کنند تا ایران به عنوان مرکز جنبش غیرمتعهدها شناخته نشود.

وی با طرح این موضوع که بعد از برگزاری اجلاس، ریاست جنبش غیرمتعهدها به مدت سه سال به ایران واگذار می شود، ادامه داد: رسانه های وابسته به استکبار جهانی از تمام ابزارهای خود استفاده می کند تا نام ایران در جهان مطرح نشود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که برگزاری اجلاس در ایران فراتر از دیپلماسی رسمی است،‌ از رسانه های داخلی خواست: ضرورت دارد رسانه های داخلی، به برگزاری اجلاس از منظر دفاع از حیثیت کشور و ایران اسلامی توجه جدی داشته باشند.

وی با اذعان به این که بیشتر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران حاضر خواهند شد، اضافه کرد: رسانه ها از این فرصت در جهت تقویت منافع ملی و جایگاه ایران اسلامی در جهان، استفاده کنند.

محمد زاده هم چنین از رسانه ها خواست تلاش کنند نمای خوبی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران منعکس شود که بی تردید منافع آن متوجه همه ملت خواهد بود.

وی با تاکید مجدد بر این که رسانه های نظام سلطه تمامی ابزار و امکانات خود را به کار گرفته اند تا اخبار اجلاس منعکس نشود، اظهار کرد: رسانه های داخلی باید توجه کنند که باید در برابر این حرکت ایستاد و مقابله کرد و راه آن نیز اتحاد و همصدایی است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: لازم است از رسانه های کشورهای منطقه به ویژه کشورهای آزاد و عدالت خواه و رسانه های آزاد در جهان استفاده کنیم تا موضوع اخبار اجلاس در جهان انعکاس مطلوب داشته باشد.

محمد زاده درباره میزان استقبال رسانه های داخلی و خارجی برای پوشش اخبار اجلاس گفت: رسانه های داخلی و خارجی آمادگی خود را برای پوشش خبری اجلاس اعلام کرده اند و تا کنون استقبال بسیار خوب بوده است.

وی انعکاس اخبار جنبش غیر متعهدها را منحصر به اجلاس ندانست و اضافه کرد: رسانه ها در انعکاس خبرهای این جنبش در سه سال آینده ای که ایران، ریاست آن را به عهده دارد، نیز استمرار ورزند.

پیشتر هم مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در ایران را رویداد بزرگ که رسالتی تاریخی را برای اصحاب رسانه کشور رقم می‌زند، دانسته و گفته بود: رسانه ها در روزهای برگزاری این اجلاس تعطیل نیستند و نسبت به انعکاس اخبار این اجلاس اقدام می کنند.

اجتمام*۱۴۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۶۵۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.