محمد شعشعی: مقاصد سوء در توطئه های علیه پیامبر را باید با تولید انیمیشن های اسلامی به تصویر بکشیم

مقاصد سوء در توطئه های علیه پیامبر (ص) را در پی عناد و دشمنی بیگانگان و همچنین عدم شناخت آنها از شخصیت حضرت محمد (ص) به عنوان آغاز گر حرکتی مذبوحانه باید به وسیله ساخت انیمیشن های اسلامی و مذهبی به تصویر بکشیم.

“محمد شمشمی”، تهیه کننده انیمیشن “محمد امین” در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص ساخت انیمیشن های مذهبی؛ گفت: در حال حاضر  انیمیشن یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیون برای اقشار مختلف جامعه در رده های گوناگون سنی بخصوص کودکان ونوجوانان است و باید با بهره گیری کامل از این ظرفیت، مسائل و موضوعات مذهبی نیز با این ساختار ارائه شود.
وی ادامه داد: با نگاهی گذرا و سنجشی سطحی در تولیدات انیمیشن ایرانی، متاسفانه چیزی کمتر از ده درصد از برنامه ها به موضوعات مذهبی می پردازد.
“شعشعی” عنوان کرد: زندگی حضرت محمد (ص) به قدری فراز و نشیب دارد که تمام طول عمر ایشان قابلیت پرداخت دارد اما از آن جهت که بیشتر اتفاقات تاریخ ساز مسلمانان و دین اسلام پس از مبعوث شدن رسول الله (ص) رخ داده، بنابراین مناسب است تا به دوره بعد از بعثت ایشان پرداخته شود.
وی در خصوص ساخت انیمیشن در وصف پیامر اسلام با توجه به توهین اخیر، اظهار داشت: چون عناد و دشمنی بیگانگانی که هیچگونه شناختی از شخصیت حضرت محمد (ص)  ندارند، آغاز گر حرکاتی مذبوحانه در جهت مخدوش کردن چهره آن بزرگوار است بنابراین باید با هر وسیله ای این توطئه را خنثی نمود که تولید انیمیشن در این خصوص، ابزاری مفید و کار ساز خواهد بود.
“شعشعی” دلایل کمبود انیمیشن های مذهبی را اینگونه عنوان کرد: یکی از ارکان تولید برنامه های انیمیشن مذهبی، تحقیق گسترده و عمیق در کنار نگارش متون فیلم نامه است که این امر از حوصله هنرمندان خارج است و به این ترتیب به سوی تولیدات سهل الوصل تر سوق داده می شوند.
وی در خصوص تبلیغات محدود در زمینه انیمیشن، بیان کرد: هنر، صنعت انیمیشن، پدیده ای نوظهور  و جوان است که نسبت به بقیه ی ساختارهای برنامه های تصویری به نیروهای متخصص بیشتری نیاز دارد که به تازگی مسئولان تلویزیون با آگاهی از این مسئله به آن اهمیت می دهند و افتتاح شبکه پویا و تقویت مرکز صبا، دلیلی برای این ادعا است.
شعشعی در خصوص استفاده از تصاویر جذاب و رنگ های خیر کننده در انیمیشن های مذهبی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر روند تولید انیمیشن در ایران روبه رشد است و این فرآیند به خوبی در جدول پخش شبکه ها و در استودیوهای تولید انیمیشن سراسر کشور مشهود است.
گفتنی است؛ مجموعه سه قسمتی “محمد امین” توسط “محمد شعشعی” تولید و پخش شده و ادامه آن در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه ای، پس از نگارش و تصویب فیلمنامه، مرحله پیش تولید را می گذراند و سری جدید “محمد امین۲” با عنوان “پیامبر” تولید می شود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.