محمد طیب: آثار ارائه شده بالاتر از حد تصور مسئولان بود

در راستای برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل “افق نو”؛

آثار ارائه شده به نخستین جشنواره مستقل “افق نو” بالاتر از حد تصور مدیران و مسئولان جشنواره بود.

محمد طیب دبیر جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل “افق نو” در خصوص برگزاری این جشنواره به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: طرح اولیه این جشنواره مربوط به بهمن ماه ۸۹ می‌شود که در خصوص برگزاری این جشنواره با معاونت سینمایی صحبت‌هایی کردم که پس از گذشت ۱۸ ماه موفق به گرفتن مجوز برگزاری این جشنواره شدم.
وی تصریح کرد: آثار ارائه شده به جشنواره ۹۸۰ اثر است که ۲۵ درصد آن از آمریکا و ما بقی از انگلستان، اسپانیا و ۷۲ کشور دیگر شرکت کرده‌اند.
وی در خصوص مستقل بودن این جشنواره اظهار داشت: منظور از مستقل بودن این جشنواره به لحاظ فکری و عرفی آن است و فیلمسازان باید مستقل از هر شرکت و یا شبکه تلویزیونی و بین‌المللی باشند و تا به حال آثارشان پخش نشده باشد.
طیب در خصوص موضوعات این جشنواره گفت:‌در این جشنواره موضوعاتی چون اسلام هراسی و ایران هراسی،‌ جهان بدون تروریسم و اسلام هسته‌ای، جهان به سوی عدالت پایدار، جنبش تسخیر وال استریت، جنبش‌‌های بیداری در کشور ‌های اسلامی، بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، نقش لابی‌ها در بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، مقاومت و پایداری در مقابل اشغال‌گران و جنبش‌های ضد جنگ مطرح شد و فیلمسازان هم در این راستا فیلم‌های خوب قابل توجهی را ارائه داده‌اند که مورد توجه بسیاری از مدیران سینما بوده است.
وی افزود: این جشنواره علاوه بر اکران فیلم‌های برگزیده طی۵ روز ، برنامه‌های جنبی نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها و همچنین سنت‌های جنبی پیرامون موضوعات جشنواره برگزار خواهد شد.
در ادامه دبیر جشنواره گفت: همچنین میهمانان بخش بین‌الملل جشنواره در ایام اقامت خود در تهران برنامه‌های ویژه‌ای نظیر ملاقات با مدیران فرهنگی و سینمایی کشور و همچنین استفاده از تورهای گشت شهری و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی تهران بهرمند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از ۱۲ تا ۱۷ شهریور ماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.