محمد معتمدی در مسیر مارکوپولو

۲۱خردادماه،

آرشیو خبرموسیقی کد مطلب: ۲۸۹۹۳     
ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی   

برنده جایزه موسیقی سال رادیو فرانسه ۲۱ ژوئن مصادف با ۳۱ خردادماه سال جاری در افتتاحیه فستیوال بین‌المللی موسیقی «بیت‌الدین» لبنان به صحنه می‌رود.

سه شنبه ۲۱ خرداد ساعت ۱۰:۰۹

به گزارش هنرآنلاین، مراسم افتتاحیه فستیوال «بیت‌الدین»، کنسرت بزرگ «در مسیر مارکوپولو» نامگذاری شده است که محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی در آن به اجرای کنسرت در دو بخش ارکسترال و ایرانی می‌پردازد.
اجرای ارکسترال محمد معتمدی با همراهی ارکستر بزرگ لبنان، ‌یک خواننده لبنانی و آهنگسازی فردین خلعتبری، بخش اول این کنسرت را شامل می‌شود که شعر آن نیز از اشعار فارسی- عربی مولانا انتخاب شده است. بخش اول اجرای محمد معتمدی درواقع کار مشترکی از موسیقی ایران و لبنان به شمار می‌رود.
بخش دوم اجرای برنده جایزه موسیقی سال رادیو فرانسه، اجرای موسیقی اصیل ایرانی با همراهی گروه سیلک است که در آن سینا جهان‌آبادی، آزاد میرزاپور، پاشا هنجنی، علی رحیمی و حسین رضایی‌نیا به ترتیب با کمانچه، تار، نی، تنبک و دف محمد معتمدی را همراه می‌کنند.
فستیوال «بیت‌الدین» یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های منطقه خاورمیانه است که از سال ۱۹۸۵ تاکنون همه‌ساله در اوایل فصل تابستان به میزبانی کاخی ۲۰۰ ساله در منطقه کوهستانی با نام «شوف» در کشور لبنان و با حضور موسیقیدانان مطرح و شناخته‌شده جهان برگزار می‌شود.
محمد معتمدی، اجرا در فستیوال یادشده را آغازی بر همکاری مشترک خود و گروه سیلک با تنی چند از موسیقیدانان مطرح لبنانی عنوان می‌کند و در مورد جدی‌ترین و مهم‌ترین هدف گروه سیلک می‌گوید: یکی از مهم‌ترین اهداف گروه سیلک انجام گفت‌وگوی موزیکال بین موسیقی ایران و سایر ملل است که سیلک قصد دارد با جدیت تمام، هدف یاد شده را دنبال کند.
پایان پیام/


Loading...


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.