محمد هادی کریمی: بشارت به امید می دهم

در نشست فیلم ˝بشارت به یک شهروند هزاره سوم˝ عنوان شد:

در نشست فیلم بشارت به یک شهروند هزاره سوم محمد هادی کریمی گفت : بشارت به امید می دهم

محمدهادی کریمی روزپنجشنبه در نشست پرسش و پاسخ فیلم ˈبشارت به شهروند هزاره سومˈ در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: در این اثر سعی کردیم تا به یک لحن، زبان و جنس روایت متفاوت در ارائه داستان اثر برسیم و امیدواریم توانسته باشیم تا بخشی از هدف خود را به گونه ای محقق کنیم که مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

وی ادامه داد: تم فیلم ˈبشارت…ˈ امید است و تا حد امکان تلاش کردیم تا از مستقیم گویی در این امر پرهیز کنیم؛ چرا که اعتقاد داریم یاس و ناامیدی بزرگترین عامل گمراهی انسان امروز است و برای رهایی از این راه منحط به نابودی تنها امید و تقوا به خالق بزرگ است که می تواند مسیر سعادت را پیشاروی هر انسانی ترسیم کند.

کارگردان فیلم ˈامشب شب مهتابهˈ با بیان آنکه تنها پرستیدن نمادها و سمبل های فرقه های انحرافی نمی تواند نشان دهنده پیمودن راه ظلالت انسان ها باشد گفت: در فیلم ˈبشارت…ˈ نیز از زبان ˈمینوˈ (قهرمان فیلم با بازی هنگامه قاضیانی) می شنویم که دل بستن به میز کار، تعداد صفرهای شماره حساب و جایگاه مادی فرد نیز غلتیدن به مسیر شیطان و گمراهی از راه حقیقت و رستگاری به شمار می رود و از نشانه های گمراهی است.

وی خاطرنشان کرد: این اثر سینمایی یک درام شخصیت محور است و مخاطب برای دیدن یک اثر پلیسی، جنایی و حتی اجتماعی نباید به سالن سینما برود، ساخت آثار شخصیت محور در سینمای ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و امیدوارم که ˈبشارت…ˈ توانسته باشد حرفی تازه در مضمون و محتوا برای مخاطب خود داشته باشد.

در ادامه علی لدنی تهیه کننده فیلم ˈبشارت به شهروند هزاره سومˈ با بیان آنکه این اثر سینمایی با حداقل بودجه و با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شده است گفت: انتخاب این موضوع خاص و تازه با نگاهی به حضور فرقه های انحرافی در جامعه و اثرات مخرب آنها بر روی جوانان نیازمند کارگردانی دانا و دارای صلاحیت بود و خوشحالم که پرونده این کار را در دستان محمدهادی کریمی قرار دادم.

نیکی کرمی بازیگر این اثر با بیان آنکه برای اشخاصی که سابقه مشخصی در سینما دارند شخصیت و دانش کارگردان مهمترین الویت برای پذیرش تجربه همکاری با آنها است تصریح کرد شخصیت آقای کریمی و سابقه آشنایی با ایشان من را برای حضور در این فیلم مشتاق کرد و مقوله چون جذابیت فیلمنامه در رده های بعدی قرار داشت.

وی در پاسخ به دلایل کم کاری و گزیده کار شدنش در عرصه سینما گفت: در طول سال قبل و امسال درگیر نوشتن فیلمنامه ای بودم که قصد ساخت آنرا دارم و همچنین ساخت یک اثر مستند را نیز در این مدت انجام داده ام؛ نکته مهمتر آنکه اگر فیلمنامه خوب به دستم برسد مطمئنا در سینما حضور خواهم داشت و اینگونه نیست که از بازیگری خسته شده باشم.

هنگامه قاضیانی دیگر بازیگر این اثر سینمایی حضور در کنار نیکی کرمی و همکاری با محمدهادی کریمی را افتخار بزرگی برای خود دانست و گفت: حدود هشت ماه درگیر این فیلمنامه بودم و داستان آن و همچنین حضور بازیگران حرفه ای و عوامل فنی آن من را مجاب کرد که با پروژه ای درگیر هستم که از ابتدا تا انتهای آن جدی گرفته شده و برای تک تک لحظات آن فکر شده اشت.

ابراهیم غفوری مدیر فیلمبرداری این اثر سینمایی نیز همکاری با کارگردان فیلم ˈبشارت…ˈ را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهمترین نکته این کار تنهایی کارگردان و در عین حال حفظ آرامش او در مدت فیلمبرداری بود و خوشحالم که آرامش او و ایده هایش کمک حال عوامل فنی این اثر سینمایی بود.

یلدا جبلی تدوینگر فیلم ˈبشارت به یک شهروند هزاره سومˈ با انتقاد از حوصله و صبر پایین مخاطبان به ویژه در سینمای رسانه ها که به سبب شیوه تدوین و تیتراژ این اثر مدام در زمان اکران دست می زدند گفت: اینکه کارگردان با نگاه مونتاژ شده به تولید این اثر پرداخت در حقیقت دست من به عنوان تدوینگر را بسیار باز گذاشت تا در چینش تصاویر آزاد باشم.

وی ادامه داد: تنها سختی تدوین این کار برای من مدت کوتاه دو هفته ای بود که در اختیار داشتم تا این فیلم را به دفتر جشنواره برسانم و اگر زمان و فرصت بیشتری در اختیار من بود بدون شک می توانستیم اثری بهتر را در تدوین و زبان روایت برای مخاطبان به تصویر بکشیم.

حاشیه های نشست فیلم “بشارت به یک شروند هزاره سوم” :

قاضیانی دربارهٔ سوت و کف زدن بعضی تماشاگران هنگامی که در صحنه ای از فیلم به داخل چاله ای پرت می گردد گفت: در آن صحنه من به جای بدل خود قرار گرفتم و امروز گردن و پاهایم با مشکل مواجه شده اند که البته تقصیر شما نیست اما بهتر است یک مقدار احترام گذاشتن به یکدیگر را یاد بگیریم.

نیکی کریمی با بیان این این فیلم را اعتقاد و اعتماد کامل ساخته است خطاب به خبرنگاران گفت: کاغذ و رسانه در اختیار شماست و می توانید دربارهٔ بد یا خوب بودن یک فیلم بنویسد اما این حرکات شایسته نیست.

 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.