محمود استاد محمد بر بالای پلکان

اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز روز تشیع محمود استاد محمد شب نوزدهم ماه مبارک رمضان است خالق نمایش شب بیست و یکم در شب نوزدهم ماه رمضان – شب احیاء – به خاک سپرده می‌شود خوشا به سعادت چنین هنرمندی.

سرویس تئاتر هنرآنلاین؛حال خوبی نداریم، با درگذشت محمود استاد محمد بی پشت و پناه شدیم: نمایش ایرانی بی پشت و پناه شد.

عصر چهرشنبه با حسن شهرستانی تماس داشتم حال استاد را می پرسید قرار شد با او تماس بگیرد نمیدانم موفق به گفت و گو شد یا نه! امسال حسن شهرستانی پس از سه دهه در پردیس ترنا بازی راه انداخته، سه چهار شب پیش بود که نوار آسید کاظم را برایش بردم، شهرستانی درآنجا غزل مؤثری خوانده: دوش من از فرقت روی حبیب / برده زکف صبر و قرار و شکیب …/ بعد از حضور در آسید کاظم بود که شهرستانی تبدیل شد به اسطوره ی غزل و ترنا در دهه پنجاه و “غزل خوانیِ صحیح” احیا شد.

استاد احساس عجیبی نسبت به اولین نمایش خود داشت سال قبل فیلم آسید کاظم را برایش بردم بسیار دوست داشتم مستندی در این را بطه بسازم، میخواستم استاد را بنشانم پای فیلم و نوار را برایش بگذارم و از واکنشهایش تصویر برداری کنم همین. اما جور نشد استاد گفت الآن حالم خوب نیست بگذار کمی بهتر شوم بعد ! بعدها که یکشب چند ساعتی با ایشان بودم بی مقدمه به من گفت: امید جان دلم نمیآید آسید کاظم را ببینم ! وَ دلم نمیآید را چند بار تکرار کرد.

امروز صبح با صدای تلفن استاد فتحعلی بیگی از خواب بیدار شدم دیشب تا سحر در مراسم ترنا بودم همه حال استاد محمدرا میپرسیدند و برای سلامتی او صلواتهای پیاپی میفرستادند، استاد فتحعلی بیگی صدای غمزده ای داشت از استاد محمدپرسید کمی هم در باره جشنواره آیینی سنتی امسال با هم صحبت کردیم اما خبر در گذشت را نداد یک ساعت بعد یکی از دوستان زنگ زد و گفت: “محمود استاد محمد رفت !”.

امروز روز تشیع محمود استاد محمد شب نوزدهم ماه مبارک رمضان است خالق نمایش شب بیست و یکم در شب نوزدهم ماه رمضان – شب احیاء – به خاک سپرده میشود خوشا به سعادت چنین هنرمندی.

امید داوری
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.