محورهای اولین کنفرانس بانک و بیمه‌ کشورهای اسلامی مشخص شد

۳۰م دیماه ،

محورهای اولین کنفرانس بانک و بیمه‌ کشورهای اسلامی مشخص شد | چاپ |
سه شنبه ۰۳ بهمن ساعت ۱۲:۳۹

بینا- دومین جلسه شورای سیاستگذاری کنفرانس بین المللی همکاری مؤسسات مالی جهان اسلام در زمینه تأمین مالی، تجاری و اعتبار صادراتی به منظور اتخاذ تصمیم درخصوص برنامه کنفرانس و محورهای محتوایی قابل طرح با رویکرد توسعه تجارت بین الملل ، تشکیل شد.
به گزارش بینا، در این جلسه که با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات و تنی چندتن از صاحبنظران اقتصادی برگزار شد، بر تدوین موضوعات قابل طرح در این کنفرانس بین‌المللی تأکید شد و مقرر گردید کلیات برنامه اجرایی کنفرانس برای شرکت کنندگان داخلی و خارجی اطلاع رسانی شود.
در این جلسه موضوعاتی از قبیل بررسی نقش اگزیم بانک‌ها و نهادهای بیمه‌ای و اعتبار صادراتی جهان اسلام در افزایش حجم تجارت خارجی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، بررسی ضرورت تشکیل یک نهاد مستقل رتبه سنجی مؤسسات تأمین مالی در کشورهای اسلامی و همچنین امکان سنجی انجام پروژه‌های مشترک توسط تعدادی از اگزیم بانکهای منتخب جهان اسلام برای طرح در کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه این جلسه درخصوص نحوه مشارکت و دعوت از سازمان‌های بین المللی مرتبط و نهادهای مؤسسات مشارکت کننده تبادل نظر شد که در این میان نقش بانک توسعه اسلامی و کومسک در کنفرانس مورد تأکید قرار گرفت.
همچنین در ارتباط با دستاوردهای قابل پیش بینی برگزاری این کنفرانس، به فراهم آمدن فضای مناسب برای تبادل دانش و تجربیات مالی و سرمایه گذاری برای توسعه تجارت بین الملل کشورهای عضو و ارایه راه حل‌های نوآورانه در حوزه تأمین مالی اشاره شد.
اولین کنفرانس بین المللی همکاری مؤسسات مالی جهان اسلام در زمینه تأمین مالی، تجاری و اعتبار صادراتی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در اردیبهشت ماه به میزبانی بانک توسعه صادرات ایران و با حضور نهادهای بین المللی و مؤسسات تأمین مالی و اعتبار صادراتی و سازمان‌های داخلی مرتبط برگزار می‌شود.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.