محور تولید؛ گفتمان قرآن و عترت است

جام جم آنلاین: سیمای جمهوری اسلامی ایران مبانی نظری حرکت خود را در قالب منظومه‌ای بر پایه گفتمان قرآن و عترت، نظریه امامت و ولایت ترسیم کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، علی دارابی، معاون رییس صدا و سیما در امور سیما با اعلام مطلب فوق در بیست و هفتمین همایش افق رسانه تصریح کرد: رویکرد مهندسی پیام در سیما مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب در چهار محور دین، اخلاق، امید و آگاهی است.

وی یادآور شد: بر این اساس زمینه‌های لازم برای ظرفیت سازی‌های جدید در قالب تشکیل شوراهای راهبردی، تخصصی، اتاق‌های فکر و نشست‌های هم اندیشی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون رییس صدا و سیما در امور سیما در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی گفت: از سیاست‌های سیما در بخش تولیدات نمایشی، کاهش حجم برنامه‌های تامینی و توجه ویژه به تولیدات داخلی است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی و اولویت بندی تولیدات فاخر الف ویژه برای ۱۰ سال آینده در دستور کار سیماست.

دارابی با بیان این مطلب که اجرای سه موج تغییر در برنامه‌های آخر هفته، نمایشی و صبحگاهی از سیاست‌های سیماست، تاکید کرد: تنوع بخشی، افزایش امید، پرهیز از همپوشانی، افزایش جذابیت، اثرگذاری بیشتر و ایجاد شبکه مجازی نمایش از محورهای اصلی این سه موج تغییر محسوب می‌شود.

معاون رییس صدا و سیما یادآور شد: تلاش شده است در برنامه ریزی‌ها از ارتباط با نهادها و تشکل‌های مردم نهاد غفلت نشود و از این ظرفیت‌ها حداکثر بهره برداری صورت گیرد. بدین منظور در تشکیل شوراهای راهبردی شبکه‌ها از حضور استادان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه استفاده شده که نتایج ارزنده‌ای را به همراه داشته است.

معاون رییس صدا و سیما در امور سیما با اشاره به راه اندازی شبکه ورزش و پویا که از نیازهای ضروری جامعه مخاطب بوده، تصریح کرد: در آینده نزدیک شبکه سلامت سیما نیز راه اندازی می‌شود و همچنین امکان سنجی و طراحی هفت شبکه جدید دیجیتالی در دستور کار سیما قرار گرفته است.

دارابی همچنین احداث شهر جامع تلویزیونی، راه اندازی موزه سیما، تولید مشترک فیلم و سریال با کشورهای دیگر، بین‌المللی شدن جشنواره تلویزیونی جام‌جم و استفاده از فناوری‌های نوین رسانه‌ای (HD، IPG و ICT ) را از دیگر اولویت‌های سیما ذکر کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.