محکومیت یک پزشک زندان در آمریکا به اتهام آزار جنسی زندانیان زن

۰۷م آذر ،

ap-83.jpg

یک دادگاه فدرال در آمریکا یک پزشک زندان را به اتهام سوء استفاده جنسی از زندانیان در زمان‌هایی که برای مداوا به وی مراجعه می‌کرده‌اند، مجرم شناخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر لوئیس جکسون ۳۶ ساله، از سوی یک قاضی در دادگاه فدرال به اتهام سه مورد سوء استفاده اخلاقی از زندانیان زن در زمانی که تحت درمان او بوده‌اند مجرم شناخته شد. حکم مجازات او قرار است در هفتم فوریه سال آینده اعلام شود.

دادستان آمریکا در پی محکومیت «جکسون» در دادگاه گفت:‌ زندانیانی که برای مداوا به این پزشک مراجعه می‌کردند، این حق را داشتند که با آنها همانند یک انسان رفتار شود، در حالی که جکسون از اختیارات خود برای سوء‌ استفاده اخلاقی از زندانیان استفاده کرده است.

بر اساس اسناد دادگاه، این پزشک از ژانویه ۲۰۱۱ تا ژوئیه سال جاری در زندان فدرال ایالت آتلانتا فعالیت می‌کرده که در طول این مدت مرتکب این جرایم شده است.

این در حالی است که قاضی دادگاه محلی در آتلانتا اذعان داشت که قربانیان این پزشک همگی زندانیان فدرال بوده‌اند که علیه جکسون شهادت داده‌اند و این حقیقت می‌تواند محکومیت این پزشک را دچار تردید کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جکسون در ماه قبل اقدام به خودکشی کرده بود و این مساله سبب نگرانی مسوولان ایالتی در مورد سلامت وی شده است. وی پیش‌تر نیز در سال ۲۰۰۸ به سه مورد سوء استفاده اخلاقی از یک زندانی متهم شده بود و این پرونده هنوز در حالت تعلیق قرار دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.