مخابرات ایران و راه کار کاهش درآمد تلفن

۰۳م اسفند ،

 

با گسترش استفاده از خدمات دیتا از طریق فناوری‌های باندوسیع مانند نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دنیا و علاقمندی کاربران به استفاده از این خدمات، اپراتورهای مخابراتی با کاهش درآمد حاصل از ارائه خدمات صوتی مواجه می باشند.
 
با توجه به این موضوع، اپراتورها اعم از ثابت و سیار در تمام دنیا به استفاده از روش‌های مختلفی برای حل این مشکل روی آورده‌اند. از آنجایی که این کاهش درآمد، اپراتورهای تلفن ثابت را بیش از اپراتورهای تلفن همراه تحت تأثیر قرار داده است، ایجاد تغییرات هوشمندانه در سبد خدمات این اپراتورها، استفاده از مدل‌های کسب و کار مناسب و همکاری با سایر بازیگران، از جمله تدابیری است که می‌تواند در جهت حل این مشکل مفید باشد.
 
تأسیس شرکت ارتباطات ثابت ایران( FCI) در زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران نیز در همین زمینه صورت گرفته است.
 
افزایش تعرفه تلفن ثابت و تأثیرات جانبی حاصل از آن، جبران چالش‌های حاصل از کاهش درآمد خدمات صوتی از طریق ارایه خدمات ADSL، استراتژی شرکت مخابرات در ارتباط با شرکت‌های PAP و بررسی تجربیات اپراتورهای اورنج فرانسه و ترک تلکام در زمینه ارایه خدمات چندرسانه ای (IPTV) از جمله موضوعاتی می باشند که در نشستی با عنوان"شبکه ثابت؛ کاهش درآمد خدمات صوتی، تهدیدی برای اپراتورها یا فرصتی برای درآمدزایی؟" در چهارمین همایش‌ بین‌المللی مخابرات ایران که توسط گروه طیف در روز ۱۳اسفندماه برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.