مخابرات: به دنبال ارائه ۱۰میلیون پورت اینترنت پرسرعت طی ۵سال آینده هستیم

۰۵م اسفند ،

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: هدف‌گذاری شرکت مخابرات ایران ارائه ۱۰ میلیون پورت پرسرعت طی ۵ سال آینده برای تحقق شعار «هر خانوار ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت» است.
 
علیرضا صیدی با اشاره به هدف‌گذاری شرکت مخابرات ایران برای ارایه ۱۰ میلیون پورت پرسرعت طی ۵ سال آینده و هدف‌گذاری تازه مدیرعامل شرکت مخابرات مبنی بر "هر خانوار ایرانی یک خط اینترنت پرسرعت"، به ایلنا گفت: این اهداف را برای پاسخگویی به نیاز بازار ضروری است.
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: اگرچه بعضی، ارائه سرعت‌های بالا در این حجم وسیع را نیاز بازار کشور نمی‌دانند، اما تجربه نشان داده است که این حوزه‌ها با نیاز جهشی برای دریافت این خدمات روبرو می‌شوند، تا چند سال پیش خدمات بانکداری الکترونیکی به میزانی که امروزه از آنها استفاده می‌شود، مورد توجه قرار نداشت. اما امروزه می‌بینیم که این خدمات به یکی از ضروریات زندگی مردم تبدیل شده است. همینطور اگر ما به نمودار افزایش پهنای باند بین‌الملل هم نگاهی بیاندازیم، چنین برداشتی را از خدمات باندوسیع خواهیم داشت.
 
وی همچنین توسعه محتوای بومی و خدمات بر بستر باندوسیع را یکی از ملزومات پیشرفت در این زمینه دانست و گفت: به نظر من، در صورتی که محتوای بومی و خدمات به اندازه قابل قبولی گسترش پیدا کند و استفاده از اینترنت برای خانوارها، بیش از هزینه پرداختی برای آن سود داشته باشد، حتماً درخواست برای استفاده از این خدمات به سرعت افزایش می‌یابد و حتی با استفاده از این خدمات می‌توان تأثیر چالش‌هایی نظیر نوسانات ارزی را نیز تا حدود بسیاری از بین ببرد.
 
صیدی با تأکید بر نقش شرکت مخابرات ایران در توسعه محتوا و کاربری‌های بومی افزود: در این راستا شرکت مخابرات ایران می‌تواند نقشی کلیدی در ایجاد بستر ارائه این خدمات ایفا کند. به همین سبب ما در یکی از گام‌های خود برای توسعه محتوا و کاربری‌های بومی در کشور به سراغ توسعه دیتاسنترها به عنوان یکی از ارکان توسعه این بخش حرکت کرده‌ایم.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.