مخابرات: تعرفه مکالمه تلفن ثابت ۴استان همکد شده همچنان ۵۸.۱ ریال محاسبه خواهد شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پروژه ملی هم‌کدسازی تلفن های استانهای کشور که از پانزدهم مردادماه جاری آغاز شده بود متوقف شده است، گفت: توقف اجرای طرح هم کدی استانی، براساس دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است.
داوود زارعیان در گفتگو با خبرنگار مهر، دربارهٔ آخرین وضعیت اجرای طرح یکسان سازی کدهای استانی تاکید کرد: اجرای این طرح که قرار بود به صورت سراسری و به مرور در تمامی استانهای کشور تداوم یابد هم اکنون به دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متوقف شده است.
 
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران طرح هم کدسازی استانی را در استان مرکزی به اتمام رسانده است، ادامه داد: براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سبب توقف این پروژه عدم آمادگی شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان شده است.
 
زارعیان در پاسخ به این سوال که آیا توقف پروژه هم کدسازی، ارتباطی با دستورالعمل تازه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توقف تغییر تعرفه های مخابراتی نداشت، گفت: تاکنون در زمینه تعرفه خدمات مخابراتی نامه ای از سوی وزیر و یا مجموعه های تحت امر این وزارتخانه به ما ابلاغ نشده است.
 
معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی تاکنون در استانهای تهران، البرز، قم و مرکزی به اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: نرخ مکالمات برای این استانهای هم کدشده، براساس نرخ های تغییر یافته و برای هر پالس مبلغ ۵۸٫۱ ریال محاسبه خواهد شد.
 
وی با تاکید براینکه قرار بود هم کدی استان همدان نیز از روز قبل آغاز شود خاطرنشان کرد: مخابرات برای آماده سازی استانها در اجرای این طرح، هزینه های اطلاع رسانی و نصب تجهیزات بسیاری انجام داده که مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رایویی به ضرر مخابرات به اتمام رسیده است.
 
به گزارش مهر، این برای بار دومی است که طرح یکسان سازی کدهای استانی متوقف می گردد به نحوی که طی چند سال اخیر این سرویس پس از اجرا در تهران، کرج و قم به سبب عدم تامین مالی پروژه به عقب افتاد.
 
دو روز پیش محمود واعظی وزیر تازه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین اقدام خود دستور توقف طرح افزایش نرخ های مخابراتی را صادر کرد که براساس آن گفته می شد توقف یکسان سازی کدهای استانی نیز در جهت همین دستور انجام شده است چرا که مخابرات با اجرای این پروژه نرخ مکالمات تلفنی را به ازای هر پالس از حدود ۴۴ ریال به ۵۸ ریال تغییر داده و بابت اجرای یکسان سازی کدها نیز قرار است ۹۰۰ تومان به صورت آبونمان ماهانه از حساب مشترک اخذ کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.