مخاطب باید با موسیقی درگیر شود

۲۴م دیماه ،

فرهاد هراتی گفت: کنسرت تازه کر نامیرا عشق و امید به زندگی را دستمایه کار خود قرار داده است و با زبان موسیقایی مخاطب را به شنیدن مسائل اجتماعی دعوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین ،فرهاد هراتی در ابتدای این نشست گفت: «آوای زندگی» سومین اجرای من در سال جاری است و با این برنامه‌های فشرده فشار بسیاری را تحمل کرده‌ام، چرا که تمرین کردن به موازات برای چند برنامه کار سختی بود.همچنین کنسرت تازه کر نامیرا عشق و امید به زندگی را دستمایه کار خود قرار داده است و با زبان موسیقایی مخاطب را به شنیدن مسائل اجتماعی دعوت می‌کند.

وی در ادامه افزود: این کنسرت دارای ۱۰ قطعه بوده که هیچ کدام نامی ندارند. چرا که می‌خواهم مخاطب به دنبال اسم برای قطعات بگردد تا با موسیقی درگیر شود.

رهبر گروه کر نامیرا خاطر نشان کرد: این کار برای کودکان نیست به ویژه کودکان زیر هفت سال که به هیچ وجه در این کنسرت در نظر گرفته نشده‌اند اما پیام‌های مختلفی در هر ۱۰ قطعه وجود دارد و اتفاقات بسیاری خواهد افتاد. همچنین این اجرا به طور مستقل توسط کودکان و نوجوانان انجام می‌شود و ۱۴ کریست بزرگسال در کنار آنها قرار می‌گیرند و اجرا در ۴ خط آوازی آلتو،‌ تنور،‌ باس‌ و سوپرانو اجرا خواهد شد.

هراتی در ادامه گفت: تعدادی از بچه‌های نوجوان نامیرا آخرین اجرایشان در این تیم است و از این پس به کر بزرگسال خواهند پیوست و در واقع اولین نسل از آکادمی نامیرا می باشند که وارد رده سنی بزرگسال می‌شوند.

این هنرمند در پاسخ به سوالی دربارهٔ اینکه چرا موسیقی در اجراهای او پلی بک اجرا می‌شود،‌ گفت: امنیت آنچه که مخاطب می‌شنود برایم مهم است. از طرفی من که اینجا نشسته‌ام قبل از اینکه به خلاقیت‌هایم در موسیقی فکر کنم باید بررسی کنم و متوجه شوم آیا درآمد حاصله از کنسرت با هزینه‌ها هم خوانی دارد؛ آن هم در سالن رودکی با گنجایش ۲۰۰ نفر.

هراتی تاکید کرد: در این سال‌ها که با نامیرا فعالیت می‌کنم تا به حال ریالی بابت آهنگسازی‌، خوانندگی و رهبری کر پول نگرفته‌ام چرا که هدفمان پی بردن کارها بوده است.

این آهنگساز در پاسخ به این پرسش که چرا سالن رودکی را با این ظرفیت کم برای مخاطبانش انتخاب کرده است توضیح داد: آگوستیک این سالن مناسب است و دوست دارم که مخاطب در این کنسرت بسیار به ما نزدیک باشد. از طرفی من ۱۰ سال پیش حرفه‌ای‌ترین کارم را در این سالن آغاز کردم.

در ادامه این نشست میترا بهنام – مدیر برنامه‌های کنسرت- در سخنانی گفت: کر نامیرا پیش از این کنسرتی را با همکاری سازمان ملل متحد و اجرای دیگری را با عنوان «قیامت عشق» برای روایتی متفاوت از واقعه عاشورا داشتیم.
او ادامه داد: «آوای زندگی» تازهترین کار فرهاد هراتی است که ۲۷ تا ۲۹ دی ماه توسط گروه کر کودک و نوجوان و تعدادی از بزرگسالان در تالار رودکی برگزار خواهد شد.
 

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.