مخاطب با اکران همزمان پنج فیلم کودک گیج شده است

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سید جواد هاشمی:

سینماپرس- گروه سینما/ سید جواد هاشمی گفت: از گیشه این فیلم راضی نیستم، در تاریخ سینمای ایران و در تاریخ نمایش فیلم، اکران همزمان پنج فیلم کودک بی نظیر است و این اتفاق iبه ضرر همه فیلم ها همه شده، مخاطب گیج شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار سینماپرس، نشست فیلم سینمایی «اختاپوس» با حضور سیدجوادهاشمی (نویسنده و کارگردان)، محمدرضا شریفی نیا، ترلان پروانه (بازیگران)، iبهنام صبوحی(آهنگساز) و سعید مجتهد زاده(مجری و کارشناس) سه شنبه بیست و سوم آبان ماه در سالن فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

سیدجواد هاشمی در ابتدای این نشست با اعتراض iبه اکران نامناسب فیلمش گفت: از گیشه «اختاپوس» راضی نیستم، در تاریخ سینمای ایران و در تاریخ نمایش فیلم، اکران همزمان پنج فیلم کودک بی نظیر است و این اتفاق iبه ضرر همه فیلم ها همه شده، مخاطب گیج شده است، برای خانواده ها آن هم در این شرایط اقتصادی، سینما رفتن و انتخاب یکی از این فیلم ها برای فرزندانشان دشوارتر شده است.

وی ادامه داد: اگر این فیلم پیش از «کلاه قرمزی و بچه ننه» اکران می شد دو الی سه میلیارد فروش می کرد زیرا مخاطب مدت ها تشنه دیدن فیلم کودک بود اما در زمان فعلی و با وجود چند فیلم دیگر در ژانر کودک مشخص است که مخاطبان این فیلم کمتر می باشند.

هاشمی با اشاره iبه ضعف مدیریت در شورای صنفی نمایش اظهار کرد: ما نمی توانیم میان حرف شورای صنفی حرف بزنیم چون آنها فقط با خودشان حرف می زنند و خودشان هم iبه نتیجه می رسند. آنها بر خلاف تعهدشان عمل کردند و درباره سبب ادامه اکران طولانی مدت «کلاه قرمزی و بچه ننه» که سبب نابودی فیلم ما شده گفتند: «آقای ایرج طهماسب iبه اینجا آمد و گفت: «بگذارید این بچه بماند» و ما هم گذاشتیم که بچه بماند!» این چه مدیریتی است که با یک جمله خنده دار تعهدش را فراموش می کند و iبه سینما خیانت می کند؟

وی درباره حضور ترلان پروانه بازیگر نوجوان «اختاپوس» تصریح کرد: ترلان پروانه از من معروف تر است و بیشتر از من فیلم بازی کرده، خوشحالم که پروانه iبه من افتخار داد و در این فیلم بازی کرد .از ترلان پروانه تست بازیگری گرفتیم و او در رقابت با سایر بازیگران مطرح سینمای کودک و نوجوان برای بازی در اختاپوس انتخاب شد و iبه نظرم حق اوست که iبهترین جوایز بازیگری را در حوزه کودک و نوجوان iبه دست آورد.

ترلان پروانه هم درباره حضور در فیلم «اختاپوس» گفت: سختی های این فیلم برای من بسیار لذت بخش بود و اولین فیلمی بود که گذشت زمان را در آن احساس نکردم. من دوست دارم iبه iبهترین شکل در حرفه بازیگری فعالیت کنم، بازیگری و کارگردانی و سایر گرایش های سینما بسیار متفاوت اند و iبه نظر من عجیب و غیرممکن است که یک نفر بتواند هم در کارگردانی و هم در بازیگری iبهترین باشد.

در ادامه این نشست محمدرضا شریفی نیا با بیان این که برای کودکان و با آنها بسیار کار کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس تصور می کردم که اختاپوس iبه فیلم فوق العاده خوبی تبدیل شود؛ اما یک فیلم خوب، iبها بسیاری را طلب می کند و ما iبه عنوان فعالان بخش خصوصی iبه اندازه ی بضاعتمان برای افزایش کیفیت این فیلم تلاش کردیم؛ دولت هم باید از این فیلم های بخش خصوصی و سینمای کودک بیشتر حمایت می کرد.

شریفی نیا درباره نحوه همکاری بخش خصوصی با دولت و اختصاص بودجه دولتی iبه فیلم های فاخر گفت: تعریف ما و دولت از فیلم فاخر متفاوت است، از آنجا که این فیلم از غنی ما الهام گرفته شده، می تواند یک فیلم فاخر در حوزه کودک باشد؛ اما مسئله این است که ما در بسیاری از موارد اختیاری نداریم، بعضی ها iبه مراکز تصمیم گیرنده نزدیک ترند، دولت با نگاه iبه اتفاقات و مسائل جاری ، تصمیم می گیرد فیلم دیگری را اکران کند. هیچ کس مسئولیت این موضوع در اکران فیلم ها را iبه عهده نمی گیرد ما باید قدرتی ماورای این شرایط داشته باشیم که بتوانیم بر مشکلات چیره شویم.

انتهای پیام/ ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۵۱۰


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.