مخاطب و آموزش پذیری معیار اصلی انتخاب آثار بود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

حمید بهمنی کارگردان پیشکسوت و عضو هیات انتخاب فیلم رشد:

عضو هیئت انتخاب آثار چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی رشد، مخاطب و آموزش پذیری را معیار اصلی انتخاب آثار برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، «حمید بهمنی»؛ از اعضای هیئت انتخاب آثار این دوره از جشنواره درباره کم و کیف فیلم های شرکت کننده گفت: تعداد بسیار زیادی فیلم داخلی و خارجی در این دوره حضور داشتند که به لحاظ کیفیت و محتوا، بیشتر آثار ایرانی از ارزش و منزلت بالایی نسبت به فیلم های خارجی برخوردار بود.
وی اظهار کرد: با توجه با آثار خوبی که در این دوره از جشنواره با محوریت آموزش شاهد بودیم، این گونه از سینما بستر مناسب و آینده خوبی خواهد داشت.
بهمنی درباره معیارهای انتخاب آثار نیز توضیح داد: فیلم ها براساس معیارها و اصول مناسب و خوبی که خود جشنواره درنظر داشت انتخاب شدند که مخاطب و آموزش پذیری برای کودکان، نوجوانان و همچنین محصلان، بهترین آن ها بود.
وی که خود نیز با فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» در این دوره از جشنواره حضور دارد، تصریح کرد: فیلم هایی نیز شرکت کرده بودند که ساختار خوبی داشتند اما چون به لحاظ مفهومی و موضوع، ارتقا و اعتلای تفکر مخاطب و بحث آموزش و رشد را مدنظر قرار نداده بودند، انتخاب نشدند.
این کارگردان ادامه داد: در این دوره از جشنواره فیلم های آموزشی رشد، آثاری که انتخاب شدند با موضوعاتی چون انقلاب و دفاع مقدس نیز همخوانی داشتند.
بهمنی در پایان نگاه جشنواره فیلم رشد را نگاهی سالم و جریان ساز توصیف کرد و گفت: این نگاه از ابتدای تاسیس جشنواره بوده و در حال حاضر نیز به شکل بهتر و اصولی تری ظهور پیدا می کند از این رو، آینده این رویداد فرهنگی و هنری روشن خواهد بود./ی۲
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.