مخالفان جنگ سخنرانی اوباما را مختل کردند

مخالفان جنگ افغانستان سخنرانی انتخاباتی باراک اوباما را در ایالت ویرجینیا، چند بار مختل کردند.
پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، چاپ آمریکا در شماره روز پنجشنبه خود در مقاله ای به قلم جکی کالمز نوشت، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا این روزها، همزمان با کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه آمریکا که در شهر تمپای ایالت فلوریدا در حال برگزاری است، به برخی از ایالتهای آمریکا از جمله ایالات آیوا، کلرادو و ویرجینیا سفر کرده و در آن نقاط ضمن ایراد سخنرانی های انتخاباتی، به نامزدهای جمهوریخواه حمله کرده و در ضمن به انتقادهای آنان از سیاستهای داخلی و خارجیِ دولت خود نیز پاسخ داده است.
در خلال آخرین سخنرانی اوباما که در شهر شارولتسویل در ایالت ویرجینیا در برابر حدود شش هزار و پانصد نفر که اکثراً از دانشجویان دانشگاه ویرجینیا بودند، برگزار شد، هنگامی که وی به مسئله جنگ افغانستان پرداخت، عده‌ای از آمریکایی‌های فعال مخالف جنگ، سخنان اوباما را با شعارهای ضدجنگ خود قطع کردند. اوباما در پاسخ به این معترضان، بر برنامه خروج قریب الوقوع نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۲۴ میلادی از خاک افغانستان تأکید کرد.
اوباما که تلاش دارد برای بار دوم به کاخ سفید راه پیدا کند، به پایان دادن به جنگ عراق و همچنین کشتن اسامه بن لادن، به عنوان دو مورد از قول‌های انتخاباتیِ سابق اش که در دوره اول ریاست جمهوری خود به آن عمل کرده، اشاره کرد.
اوباما در این سخنرانی به دستاوردهای دولتش اشاره کرده و از جمهوریخواهان و سیاست‌هایشان به شدت انتقاد کرد. حضار که اکثراً از طرفداران اوباما بودند با شنیدن اسامی نامزدهای حزب جمهوریخواه آنان را هو می‌کردند. اوباما خطاب به حاضرین گفت، به جای این که آنان را هو کنید، بروید و در روز انتخابات (به نامزدهای حزب دمکرات) رأی دهید.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.