مخالفان سوری از ترکیه موشک‌های ضد هواپیما خواستند

۰۶م آذر ،

TZ 1.jpg

رئیس ائتلاف تازه مخالفان سوریه از دولت ترکیه درخواست کرد تا با حمایت بیشتر نظامی از مخالفان دولت سوریه، موشک‌های ضد هواپیما در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه که با رجب طیب اردوغان، اول وزیر و داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفر به این کشور گفتگو کرد، در مصاحبه‌ با روزنامه تودی زمان گفت: اصلی‌ترین مانع برای مخالفان هواپیماها می باشند. این هواپیماها در همه جا مردم را مورد حمله قرار می‌دهند. اگر چیزی باشد که به ما کمک کند تا آن‌ها را متوقف کنیم، بسیار عالی است و ما به ویژه خواهان آن هستیم.

وی با شکایت از کافی نبودن حمایت‌های نظامی از مخالفان از آغاز ناآرامی‌ها از ۲۰ ماه قبل، از جامعه بین‌المللی خواست تامین کمک‌های نظامی را سرعت ببخشند.

معاذ الخطیب افزود: حمایت نظامی از مخالفان اصلا کافی نیست. جامعه بین‌المللی شبه‌نظامیان سوری را در این دو سال بدون هیچ حمایت واقعی به حال خود رها کرده است. ما همچنان منتظر هستیم، اما وقت کم است و در صورتی که حمایت سریع صورت نگیرد، ممکن است در هر منطقه‌ای از سوریه تغییراتی برای تضعیف مخالفان صورت بگیرد.

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه به این موضوع تاکید کرد که مخالفان سوری سپاسگزار ترکیه برای تامین کمک‌ها در تمام موارد چون حمایت نظامی می باشند.

وی افزود: آنچه که برادران ترکیه‌ای ما انجام داده‌اند بسیار بزرگ است. آن‌ها بهترین کار را انجام داده‌اند. مخالفان سوری امیدوارند که از سوی ترکیه و جامعه بین‌المللی کمک‌های بیشتری دریافت کنند.

گروه‌های مخالف دولت سوریه پس از بیش از یک هفته نشست در دوحه قطر که ماه قبل برگزار شد، توافقی را برای تشکیل یک گروه تازه مخالفان موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوریه امضا کردند. این گروه از سوی فرانسه، انگلیس و ترکیه و اعضای شورای همکاری خلیج فارس رسما به رسمیت شناخته شده است.

رئیس این ائتلاف افزود: چارچوب زمانی برای تشکیل یک دولت انتقالی تا زمان نشست گروه دوستان سوریه در مراکش در ۱۲ دسامبر مورد درخواست و تقاضای جامعه بین‌الملل است.

جامعه بین‌المللی در ابتدای امر از طرح‌ها برای تشکیل یک دولت انتقالی برای جایگزین شدن به جای دولت کنونی در سوریه بر اساس طرح کوفی عنان، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه استقبال کرده بود.

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه به این نکته اشاره کرد که تمامی گروه‌های مخالف مسلح سوریه تحت یک هیات که شورای عالی نظامی نام دارد در نشستی در قاهره مصر که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، متحد می‌شوند. در این نشست قرار است ائتلاف ملی مخالفان سوریه و ائتلاف ملی سوریه نیز شرکت کنند.

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه افزود: بسیاری از گروه‌های ارتشی به صورت واضح حمایت خود را از ائتلاف ملی سوریه اعلام کرده‌اند و در پایان ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم چرا که رهبری یا مدیریت سیاسی به تامین یک چتر حمایتی برای فعالیت‌های نظامی می‌پردازد. ائتلاف ملی مخالفان سوریه روابط خوبی با ائتلاف ملی سوریه دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.