مخالفان سوری امروز سرنوشت “اتحاد” خود را مشخص می‌کنند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

aljzeera-1.jpg

با ادامه مذاکرات میان گروه‌های مخالف دولت سوریه در قطر که با حضور مقامات بعضی کشورهای حامی آنها در حال برگزاری است، مخالفان به پیشرفت‌هایی برای متحد نمودن صفوف خود دست یافتند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی مخالف دولت سوریه با ادامه مذاکرات خود در دوحه‌، پایتخت قطر تلاش‌های خود را برای ایجاد اتحاد میان خود افزایش داده‌اند و قرار است امروز (جمعه) در خصوص تشکیل ساختاری موحد میان خود تصمیم‌گیری نمایند.

این مذاکرات با حضور وزرای امور خارجه کشورهای ترکیه، قطر، مصر و امارات و نیز دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود و مخالفان تاکنون توانسته‌اند به پیشرفت‌هایی برای متحد نمودن صفوف خود دست یابند.

در نشست امروز قرار است دو پیشنهاد برای متحد نمودن مخالفان مطرح شود که یکی از آنها را ریاض سیف، از اعضای شورای ملی مخالفان مطرح نموده مبنی بر اینکه نهادی گسترده‌تر از شورای کنونی مخالفان تشکیل شود که همه گروه‌های مخالف در آن سهیم باشند و “دولت انتقالی” آینده سوریه نیز از میان اعضای این شورا تشکیل شود.

در مقابل شورای ملی مخالفان سوریه نیز طرحی پیشنهاد داده که بر اساس آن پیشنهاد شده مذاکرات گسترده‌ای میان مخالفان دولت سوریه در خاک این کشور و در مناطق تحت کنترل مخالفان برگزار شده و یک حکومت انتقالی کوچک پس از این مذاکرات تشکیل شود.

مخالفان سوری قرار است امروز با نظارت طرف‌های بین‌المللی این دو پیشنهاد را بررسی نمایند و یکی از آن دو را برای متحد نمودن خود انتخاب نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.