مخالفان سوری سلاح و خواست برکناری اسد را کنار بگذارند

۹ م دیماه ،

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مسکو ؛ سرگئی لاوروف پس از مذاکرات با اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در جمع خبرنگاران افزود: مسکو  مداخله نظامی در سوریه را رد می کند و همه بازیگران بین‌المللی نیز به ما گفته اند که مخالف تجاوز خارجی در سوریه می باشند و مطابق با این موضع ، از تصمیمی که زمینه مداخله نظامی در سوریه را فراهم کند حمایت نخواهند کرد. 

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با رد شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری بشار اسد در سوریه گفت: اسد به هیچ وجه استعفا نمی‌کند و هدف اسد دفاع از ملت سوریه در برابر شورشیان است و تغییر موضع او غیرممکن خواهد بود.

لاوروف با تاکید بر این که شانس دستیابی به راه حل سیاسی برای خروج سوریه از بحران وجود دارد، گفت: در سوریه تعداد قربانیان افزایش یافته است اما شانس حل و فصل سیاسی پابرجاست و پایه حل و فصل سیاسی بحران سوریه بیانیه سی ام ژوئن است که در آن تشکیل دولت انتقالی پیش‌بینی شده است و این نهاد باید ساختار سوریه را پس از پایان جنگ داخلی مشخص کند.

وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: من از فرصت استفاده می‌کنم و از مخالفان سوری می‌خواهم که سلاح و خواست خود را مبنی بر برکناری اسد کنار بگذارند و دید خود را برای آینده سوریه بر این اساس پایه‌ریزی کنند.

لاوروف گفت: روسیه بدون استثنا با همه طرف‌ها از جمله طرف‌های مخالف سوری تماس برقرار می‌کند و درها برای این تماس‌ها باز است.

وی ابراز امیدواری کرد که موضع ما از این تماس‌ها قابل فهم شود زیرا تلاش‌هایی می‌شود که هدف ما را نادرست وانمود کنند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین وجود نیروهای ویژه روسیه در سوریه را رد کرد و گفت: روسیه به سوریه سلاح غیرمتعارف صادر نمی‌کند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.