مخالفان مسلح هرگز پیروز نمی شوند

جام جم آنلاین: بشار اسد، رژیمهای عربستان، قطر و ترکیه را از عاملان اصلی تامین تسلیحات گروهکهای تروریستی در سوریه دانست و تاکید کرد: بحران در سوریه تا مدتی دیگر پایان می یابد و مخالفان مسلح هرگز پیروز نخواهند شد.

رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر در پاسخ به سوالی درباره روابط پرتنش سوریه با کشورهای ترکیه، قطر و عربستان اظهار داشت : حاکمان این کشورها پس از مدتها زندگی در فقر، به نان و نوایی رسیدند و فکر می کنند با پول توان خرید تاریخ، سرزمین و نقش آفرینی منطقه ای را دارند.

اسد با اشاره به تلاشهای عربستان، ترکیه و قطر در راستای بحران آفرینی در سوریه افزود: گروهکهای مسلح دست به اقدامات تروریستی علیه کل ارکان نظام سوریه زده اند و هیچ مقبولیتی در بین مردم ندارند، چون با هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی سوریه علیه ملت برخاسته اند و این گروهها هرگز پیروز نخواهند شد.

وی با رد تحلیل برخی درباره اینکه مصر ، سوریه و عربستان سعودی مثلث ثبات در منطقه هستند، تاکید کرد: مثلث واقعی ثبات در منطقه که معادله استراتژیک را ایجاد می کنند مصر، سوریه و عراق هستند.

اسد با اشاره به اینکه تنها راه حل بحران سوریه گفتگو میان تمام جریانهاست، افزود: تغییر از طریق سرنگونی نظامها و دخالت خارجی ایجاد نمی شود.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.