مخالفت با افزایش قیمت CNG

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مخالفت با افزایش قیمت CNG

مخالفت با افزایش قیمت CNG

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران CNG با اشاره به بحث افزایش قیمت CNG در سال آینده گفت: بر اساس شاخص جهانی قیمت CNG باید ۲۵ تا ۳۵ درصد قیمت بنزین باشد ولی در شرایط فعلی هر مترمکعب CNG به میزان ۶۵ درصد قیمت بنزین است.

به گزارش ممتازنیوز، اردشیر دادرس با اشاره به بحث‌هایی که اخیراً در خصوص افزایش قیمت CNG در مجلس مطرح شده است گفت: بر اساس شاخص جهانی قیمت هر مترمکعب CNG باید بین ۲۵ تا ۳۵ درصد قیمت بنزین باشد.
وی ادامه داد: بر این اساس اگر قیمت هر لیتر بنزین هزار تومان در نظر گرفته شود قیمت هر مترمکعب CNG باید حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۳۵۰ تومان باشد اما اکنون شاهد هستیم با قیمت بنزین ۷۰۰ تومانی هر مترمکعب CNG به میزان ۳۱۰ تومان به فروش می‌رسد که بر این اساس هم اکنون قیمت CNG به میزان ۶۵ درصد قیمت بنزین است.
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG گفت: بر این اساس اگر قیمت CNG در سال آینده افزایش پیدا کند آنگاه مشکلات جدی را برای این صنعت به وجود خواهد آورد بنابراین انجمن صنفی مخالف افزایش قیمت CNG است.
وی در ادامه با اشاره به مباحثی که چند ماه قبل در خصوص افزایش کارمزد جایگاه‌داران CNG مطرح شده بود گفت: بر اساس تصمیمی که در دولت گرفته شد قرار بود کارمزد جایگاه‌داران CNG افزایش پیدا کند که تصمیم‌گیری در این خصوص به شورای اقتصاد واگذار شد.
دادرس ادامه داد: متأسفانه بیش از ۳ ماه است که شورای اقتصاد برگزار نشده و هنوز بحث کارمزد جایگاه‌داران بلاتکلیف مانده است.
رئیس جایگاه‌داران CNG کل کشور به فارس گفت: هم اکنون در کشور حدود ۲۰ میلیون مترمکعب CNG مصرف می‌شود که انتظار داریم با توجه به افزایش احتمالی قیمت بنزین مصرف CNG در کشور افزایش پیدا کند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه‌های تعطیل صنعت CNG در کشور گفت: تا یک ماه قبل در کل کشور نزدیک به ۱۵۰ جایگاه تعطیل وجود داشت که علت این تعطیلی نیز تعمیرات و اورهال جایگاه‌ها و بخشی نیز به دلیل پایین بودن نرخ کارمزد تعطیل بودند که انتظار داریم با حل مشکل کارمزد جایگاه‌داران دیگر شاهد تعطیلی جایگاه‌های CNG در کشور نباشیم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.