مخالفت با ایجاد محدودیت برای دختران ایرانی

۵ م دیماه ،

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به بررسی لایحه تازه گذرنامه دختران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون زنان مجلس با ایجاد محدودیت دختران در این لایحه مخالف می باشند.

ممتازنیوز: عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به بررسی لایحه تازه گذرنامه دختران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون زنان مجلس با ایجاد محدودیت دختران در این لایحه مخالف می باشند.

 شهلا بیات اظهار کرد: لایحه گذرنامه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، اما شرایطی که قبلا برای گذرنامه دختران وجود داشت مناسب بود. جابجایی ماده ۱۵ نیز که مغایر با اصل ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی است مطرح شده که ما معتقد هستیم همه اشخاص از همه نظر برابر می باشند. ضمن اینکه از نظر حقوق اجتماعی و سیاسی نیز برابر می باشند.

نماینده مردم ساوه در مجلس تاکید کرد: طبق اصل ۲۰ قانون اساسی ، تغییراتی که در لایحه گذرنامه در ماده ۱۵ اعمال می گردد و همچنین در ماده ۱۳ این لایحه نیز مسایلی مطرح شده که مغایر با قانون اساسی است.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که ضرورتی برای تعیین سن برای دریافت گذرنامه وجود ندارد و نمی ‌توان سن را در این مورد ملاک قرار داد چرا که گذرنامه شناسنامه و سند هویت بین المللی اشخاص است و نباید این موضوع را با تعیین ضوابط خروج اشخاص از کشور مربوط کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به سرنوشت این لایحه در مجلس گفت: لایحه گذرنامه در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی است و اعضای این کمیسیون در مورد موضوع اعطای گذرنامه به بانوان مجرد نظرات مختلفی دارند.

بیات تصریح کرد: محدودیت صدور گذرنامه برای دختران زیر ۴۰ سال توسط بعضی نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شده است.

خبرگزاری مهر


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.