مخالفت دو مقام فدرال رزرو آمریکا با افزایش نرخ بهره

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کردند، بانک مرکزی این کشور نباید تا زمانی که اقتصاد آمریکا به رشد و رونق اقتصادی باثبات و پایدار دست پیدا نکرده نرخ بهره را افزایش دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از رویترز، نارایانا کوچرلاکوتا رئیس فدرال رزرو میناپولیس تاکید کرد، اگر شما تعهد دهید که نرخ بهره را پایین نگه خواهید داشت مردم و سرمایه گذاران این احساس را خواهند داشت که فدرال رزرو از روند رشد اقتصادی حمایت خواهد کرد. این قول و پیامی است که فدرال رزرو باید به سرمایه گذاران بدهد.
بر اساس این گزارش وی افزود، اگر مردم آمریکا احساس کنند که فدرال رزرو قصد افزایش نرخ بهره را دارد روی به افزایش پس انداز خواهند اورد و مصرف را کاهش می دهند و این مساله به ضرر رشد اقتصادی خواهد بود.
وی گفت، چون نرخ تورم آمریکا پایین است فدرال رزرو می تواند نرخ بهره را در شرایط کنونی پایین نگه دارد. فدرال رزرو قصد دارد نرخ تورم را زیر ۲ درصد نگه دارد.
اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون نیز تاکید کرد، فدرال رزرو باید تا دستیابی به اهداف خود در زمینه بیکاری و تورم اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهد.
اظهارات ماه قبل جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره تا ۶ ماه آینده فشار بسیاری را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. افزایش نرخ بهره امریکا می تواند سبب افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا شود.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.