مخالفت روسیه با منطقه پرواز ممنوع در سوریه

جام جم آنلاین: روسیه با موضوع ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه که از سوی امریکا و متحدانش مطرح شده، مخالفت کرده است.

به گزارش پرس تی وی،خبرگزاری شینهووا به نقل از گنادی گاتیلف معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد: “ما بارها بی‌ثمری چنین اقدام‌های یک طرفه… مانند طرح‌هایی برای ایجاد کریدور‌های بشر دوستانه و مناطق امنیتی را متذکر شده‌ایم.”

وی گفت: “این طرح از سوی سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی فعال در سوریه حمایت نشده است و بنابراین نیازی به این طرح‌های غیرقابل اطمینان نیست.”

گاتیلف این اظهارات را ساعاتی بعد از نشست گروه دوستان غربی سوریه در پاریس، مطرح کرد. شرکت‎کنندگان در این نشست ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را خواستار شدند.

در جریان این نشست که روسیه و چین آن را تحریم کردند، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا مسکو را به متوقف کردن تلاش ها برای حل و فصل بحران در سوریه متهم کرد.

این در حالی است که گاتیلف اظهارات کلینتون را “بی مورد” خوانده و گفت اظهارات وی با توافق کشورهایی که روز شنبه در نشست ژنو شرکت کردند، مغایرت دارد.

وی افزود: “ما این را پیش از این نیز بارها شنیده‌ایم، اما نگران این هستیم که چنین اظهاراتی مخالف با بیانیه نهایی نشست ژنو که با حضور وزیر امور خارجه امریکا اتخاذ شد، باشد.”


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.