مخالفت شورای امنیت با مداخله نظامی در سوریه

رئیس دوره ای شورای امنیت ضمن مخالفت شدید با هرگونه مداخله نظامی در سوریه، بر ضرورت یافتن راه حل های سیاسی برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

نماینده چین که کشورش در ماه ژوئن میلادی، ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، عصر پنجشنبه بعد از نشست غیر علنی این شورا درباره سوریه گفت: شورای امنیت از طرح ها و تلاشهای کوفی عنان بطور کامل حمایت می کند.
وی افزود: ما  می خواهیم خشونتهای کنونی در سوریه بدون هیچ تاخیری پایان یابد.
نماینده چین در سازمان ملل گفت: ما در شورای امنیت به مشاوره های خود در مورد استحکام بخشیدن به طرح عنان ادامه می دهیم و همچنین در مورد همه پیشنهاد ها بحث و گفتگو خواهد شد.
وی تاکید کرد: جامعه بین المللی باید از طرح عنان حمایت کند.
رئیس شورای امنیت گفت: همه بازیگران در منطقه، باید از طرح کوفی عنان و تلاشهای وی حمایت و قطعنامه های ۲۰۴۲ و ۲۰۴۳ را که در شورای امنیت تصویب شده اند، رعایت کنند.

نماینده دایم چین همچنین افزود : این شورا از طرح صلح کوفی عنان برای حل بحران سوریه به طور کامل حمایت می کند.
لی بائو دونگ گفت: « شورای امنیت متشکل از پانزده عضو در حمایت کامل از طرح صلح عنان فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به سوریه به منظور پایان دادن به بحران این کشور موضعی متحد دارد.»
لی بائو دونگ بعد از گزارشی که عنان ، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب درباره اوضاع سوریه ارائه کردند اظهار داشت شورای امنیت سازمان ملل از طرح صلح عنان و تلاش های میانجی گرایانه وی به طور کامل حمایت می کند.
وی افزود شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر حمایت کامل خود را از طرح صلح شش ماده ای عنان اعلام می کند و اجرای کامل این طرح و دو قطعنامه دو هزار و چهل و دو و دو هزار و چهل و سه این شورا به خصوص توقف فوری همه انواع خشونت ها در سوریه را خواستار است.
رئیس دوره ای شورای امنیت همچنین با اشاره به کمیته ناظران سازمان ملل در سوریه تاکید کرد شورای امنیت از عملکرد این گروه بین المللی تقدیر و تشکر می کند و به حمایت از آنان ادامه می دهد.
۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.