مخالفت شورای نگهبان با تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی

این خبر دڕ تاریخ ۲۹ آبان به نقل از منبع ذکر شده، دڕ پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رایزنی‌های این کمیسیون با شورای نگهبان دڕ مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که شورا تاکنون موافقت ضمنی خود را با همه مواد این طرح به جز بخش مربوط به تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی اعلام کرده است.

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده اظهار کرد: شورای نگهبان بند ۳۱ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری دڕ مورد تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی بودن کاندیداها را مغایر با اختیارات خود دانسته، اما ما به دنبال این هستیم که این موضوع را با رایزنی‌هایی که دڕ حال انجام است، حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات دڕ دستور کار این هفته مجلس قرار گرفته است، یادآور شد: مسلما ما نمی‌خواهیم طرح‌مان از سوی شورای نگهبان رد شود و به دنبال این هستیم که پیش از تصویب، تایید شورای نگهبان را داشته باشیم. ما لجاجتی نداریم طرحی بیاوریم که یقین داشته باشیم شورا با آن مخالف است، بلکه به دنبال این هستیم که قبل از مطرح شدن طرح دڕ مجلس، ‌نظر شورای نگهبان را تامین و ایراد شورای نگهبان به مغایرت مصوبه کمیسیون با اختیارات این شورا را حل کنیم زیرا معتقدیم مغایرتی دڕ این باره وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دڕ پایان گفت که شورای نگهبان تقریبا با همه‌ی مواد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری موافقت کرده و فقط موضوع رجل سیاسی و مذهبی بودن مورد ایراد شورا قرار گرفته است.

کمیسیون شوراها دڕ روزهای قبل مصوبه‌ای را گذرانده که شرایطی را برای تعیین رجل سیاسی و مذهبی بودن کاندیداها، محدودیت سنی کاندیداها، ترکیب یازده نفره هیات‌های اجرایی و … تعیین کرده است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.