مخالفت مجلس با افزایش تعرفه واگذاری پلاک خودرو و موتورسیکلت

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مجلس در بررسی مواد الحاقی به ماده واحده در بخش های درآمدی بودجه ۹۱ با پیشنهاد محمد دهقان نماینده چناران بند الحاقی ۵ را حذف کردند.

بند الحاقی ۵ تصریح دارد : به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود نسبت به افزایش تعرفه واگذاری پلاک اعم از شماره جدید، نقل و انتقال پلاک خودرو از ۳۵۰ هزار ریال به ۴۰۰ هزار ریال و موتورسیکلت از ۱۲۰ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال اقدام کند.
 

محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده چناران با پیشنهاد  حذف این بند الحاقی خاطر نشان کرد: چرا مردم بابت یک تکه حلب باید ۴۰ هزار تومان پول پرداخت کنند این فشار به مردم است و نباید چنین اقدامی صورت بگیرد.
 

لاهوتی نماینده لنگرود در مخالفت با این پیشنهاد گفت: سال گذشته تعرفه واگذاری پلاک ۳۵ هزار تومان بوده و امسال ۵ هزار تومان به آن افزوده می شود موتورسیکلت هم ۱۲ هزار تومان بوده که به ۱۵ هزار تومان افزایش داده می شود این رقم عددی نیست که ثلمه ای به جهان اسلام وارد شود.
 

جواد جهانگیرزاده در موافقت با حذف این بند الحاقی گفت: همه الحاقی های مصوب شده در کمیسیون تلفیق باعث افزایش فشار به مردم است و از جیب مردم می رود.
 

وی گفت: با مصوبه مجلس تعرفه گذرنامه ، کارت پایان خدمت، انتقال پلاک و تعویض کارت پایان خدمت افزایش یافته بعد شما می گویید ۵ هزار تومان ثلمه ای وارد نمی کند البته من می گویم ثلمه وارد می کند.
 

وی گفت: این همه غافزایش جرایم رانندگی چه تاثیری در کاهش تخلفات و تصادفات داشت؟ مجلس به جای دفاع از حقوق عمومی باید ابزاری در دست دستگاهها برای افزایش قیمت خدمات شود؟ این فشارها بر گرده مردم است و بار سیاسی امنیتی آن را چگونه می شود کنترل کرد.

 

جهانگیرزاده از نمایندگان خواست به حذف این بند رای دهند و باقی بندهای الحاقی را نیز حذف کنند نهایتا نمایندگان با ۱۰۵ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع از ۲۰۷ نماینده حاضر با حذف این بند موافقت کردند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.