مخالفت مجلس با افزایش تعیین سقف زمانی برای پرداخت بدهی‌های مودیان مالیاتی

۲۵اردیبهشت،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش تعیین سقف زمانی برای پرداخت بدهی‌های قطعی شده بابت مالیات و عوارض متعلقه مودیان مالیاتی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جریان رسیدگی مجلس به ماده ۳۸ لایحه بودجه سال جاری مهرداد لاهوتی پیشنهاد بازگشت به لایحه بودجه را مطرح کرد مبنی بر انکه مودیانی که نسبت به پرداخت بدهی‌های قطعی شده خود بابت مالیات و عوارض متعلقه، موضوع قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه و چگونگی برقراری و وصول عوارض و سایر وجوه از تولیدکنندگان کالا، ارائه‌دهندگان خدمات و کالاهای وارداتی مصوبی دی‌ماه ۱۳۸۱ و مالیات‌های مستقیم قوانین بودجه سنواتی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ اقدام کنند یا ظرف شش ماه از طریق لازم‌الاجرا شدن این قانون اقدام نمایند، حکم ماده ۱۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم مصوبه اسفند ۱۳۶۶ نسبت به مانده بدهی جریمه‌ها و مالیات اضافی حسب مورد جاری خواهد بود.

پس از بحث و بررسی پیرامون این پیشنهاد نماینده مردم لنگرود، مجلس شورای اسلامی با این پیشنهاد موافقت نکرد. با این مخالفت، مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف بند ۳۸ لایحه بودجه، به تصویب مجلس رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.