مخالفت چین با هرگونه حمایت‌گرایی تجاری

۰۲خردادماه،

نخست وزیر چین اعلام کرد که این کشور مخالف هرگونه حمایت گرایی تجاری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، “لی که چیانگ”، اول وزیر چین که در سوییس به سر می‌برد، گفت که پکن فعالانه در حال پیشبرد توسعه سازوکار تجارت چند جانبه و تجارت منطقه‌ای بوده و مخالف هرگونه حمایت گرایی تجاری است.

وی هنگام سخنرانی در ضیافت نهار که از سوی محافل مالی و بانکی سوییس ترتیب داده شده بود، خاطر نشان کرد: ما متوجه شده‌ایم که آمریکا و اروپا آماده برگزاری مذاکرات دربارهٔ توافقنامه همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری فرا اقیانوسی (TTIP) می باشند.

وی افزود: این توافقنامه با در بر گرفتن کشورهای بسیاری، تاثیر مهمی بر تقسیم بندی تجارت واقتصاد جهان و روند تجارت آزاد و سرمایه‌گذاری بر جای می‌گذارد و ما نسبت به هر همکاری که برای تجارت آزاد و سرمایه‌گذاری و پیوستگی اقتصاد منطقه‌ای سودمند است، برخوردی آزاد داریم.

نخست وزیر چین اظهار کرد: ما امیدواریم این مذاکرات نه تنها به سود توسعه اقتصادی و تجاری آمریکا و اروپا بوده و نیز به سود روند مذاکرات دوحه بوده و سبب شود تجارت آزاد بهره بیشتری برای کشورهای در حال رشد به بار آورد.

وی در همین حال گفت که چین قاطعانه با تحقیقات ضد دامپینگ و ضد یارانه‌ای اتحادیه اروپا علیه لوازم فتوولتاییک و مخابراتی تولید چین مخالف است.

وی افزود: تحقیقات اتحادیه اروپا علیه کالاهای چینی به صنایع، موسسات و بازار اشتغالزایی چین آسیب رسانده و برای مصرف کنندگان اروپایی نیز مفید نیست. این اقدام حمایت طلبانه تجاری با مخالفت شدید چین روبرو است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.