مخالفت کاخ سفید با طرح کلینتون و پترائوس برای مسلح کردن مخالفان سوری

۱۵ام بهمن ،

روزنامه “نیویورک تایمز” نوشت، طرحی که در تابستان سال قبل میلادی توسط هیلاری کلینتون و رئیس وقت سیا در خصوص آموزش دادن و مسلح کردن مخالفان دولت سوریه تنظیم شده بود، از طرف کاخ سفید رد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا برای سوریه کمک‌های بشردوستانه فرستاده اما درخواست‌های تامین سلاح مخالفان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را نپذیرفت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز و به نقل از مقامات آمریکایی که نامی از آنها ذکر نشده، کاخ سفید به خاطر نگرانی‌ در خصوص اینکه احتمال دارد آمریکا نیز در ناآرامی‌های سوریه وارد شود و این سلاح‌ها به دست اشخاص ناشناس و تندرو بیفتد، این پیشنهاد “هیلاری کلینتون”، وزیر امور خارجه سابق و “دیوید پترائوس”، رئیس وقت سیا را رد کرد.

این طرح خواستار افزایش کمک‌ها به مخالفان سوری و مسلح کردن گروهی از مبارزان مخالف با کمک بعضی از کشورهای همسایه بود که کاخ سفید آن را نپذیرفت.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، بعضی از مقامات حکومتی انتظار داشتند که این مساله پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر بار دیگر مطرح شود اما این برنامه پس از استعفای پترائوس به خاطر روابط نامشروع و مریض شدن هیلاری کلینتون، ظاهرا ناکام مانده است.

هیلاری کلینتون که روز جمعه از مقام وزیر امور خارجه آمریکا کناره گیری کرد، در مصاحبه اخیرش با روزنامه نیویورک تایمز دربارهٔ نقشش برای رای زنی به منظور مسلح کردن مخالفان بشار اسد اظهارنظر نکرد.

این در حالی است که به نقل از بعضی مقامات لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا موافقت خود را در خصوص این برنامه اعلام کرده بود. اما دیوید پترائوس و سخنگوی لئون پانه‌تا دربارهٔ این مساله اظهارنظر نکرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.