مخالفت کانون صرافان با بورس ارز/ تشدید مشکلات فعلی با مکانیزم کند معاملات

چکیده: دبیر کانون صرافان با اشاره به جلسه روز گذشته کانون صرافان گفت: اکثریت اعضا با ورود بورس به حوزه پولی موافق نیستند و به همین دلیل مخالفت خود را با راه‌اندازی بورس ارز اعلام کردند.

مرتضی فرشچی با اشاره به جلسه روز گذشته کانون صرافان، اظهار داشت: اکثریت اعضا با ورود بورس به حوزه پولی موافق نیستند و به همین دلیل مخالفت خود را با راه‌اندازی بورس ارز اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بازار پول با بازار سرمایه متفاوت است و تجربه سایر کشورها نشان داده که این اقدامات نتیجه نمی‌دهد و بروکراسی طولانی خرید، عرضه و فروش آن در بورس وجود دارد؛ بانک‌ها این ارز را نمی‌خرند و فرد مجبور می‌شود به صرافی‌ها مراجعه کند.

دبیر کانون صرافان افزود: هم‌اکنون واردکننده مستقیماً به صرافی یا بانک مراجعه و در همان لحظه ریال می‌دهد و واریز حواله ارزی شروع می‌شود. دو روز بعد به حساب فرد واریز می‌شود که یک فرایند کوتاه و کم خطر است.

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت بتواند با اقداماتی التهاب در بازار ارز را کاهش داده و آرامش به وجود بیاید، تقاضای کاذب از بازار خارج شده و دیگری نیازی به راه‌اندازی بورس ارز برای کنترل قیمت و حذف تقاضای کاذب نیست.

فرشچی با اشاره به نشانه‌های التهاب و عدم آرامش در بازار ارز، گفت: در چنین شرایطی، برخی افراد به دنبال تبدیل دارایی‌های خود به پول رایج کشورهای دیگر می‌روند و این به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند؛ تجربه ۴۰ ساله فعالیت ارزی بنده این مساله را اثبات می‌کند که راهی جز ایجاد آرامش در بازار برای کنترل قیمت نیست.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.