مخالفت کانون صرافان با بورس ارز

دبیر کانون صرافان با اشاره به جلسه روز گذشته کانون صرافان گفت: اکثریت اعضا با ورود بورس به حوزه پولی موافق نیستند و به همین دلیل مخالفت خود را با راه‌اندازی بورس ارز اعلام کردند.

مرتضی فرشچی با اشاره به جلسه روز گذشته کانون صرافان، اظهار داشت: اکثریت اعضا با ورود بورس به حوزه پولی موافق نیستند و به همین دلیل مخالفت خود را با راه‌اندازی بورس ارز اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بازار پول با بازار سرمایه متفاوت است و تجربه سایر کشورها نشان داده که این اقدامات نتیجه نمی‌دهد و بروکراسی طولانی خرید، عرضه و فروش آن در بورس وجود دارد؛ بانک‌ها این ارز را نمی‌خرند و فرد مجبور می‌شود به صرافی‌ها مراجعه کند.

دبیر کانون صرافان افزود: هم‌اکنون واردکننده مستقیماً به صرافی یا بانک مراجعه و در همان لحظه ریال می‌دهد و واریز حواله ارزی شروع می‌شود. دو روز بعد به حساب فرد واریز می‌شود که یک فرایند کوتاه و کم خطر است.

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت بتواند با اقداماتی التهاب در بازار ارز را کاهش داده و آرامش به وجود بیاید، تقاضای کاذب از بازار خارج شده و دیگری نیازی به راه‌اندازی بورس ارز برای کنترل قیمت و حذف تقاضای کاذب نیست.

فرشچی با اشاره به نشانه‌های التهاب و عدم آرامش در بازار ارز، گفت: در چنین شرایطی، برخی افراد به دنبال تبدیل دارایی‌های خود به پول رایج کشورهای دیگر می‌روند و این به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زند؛ تجربه ۴۰ ساله فعالیت ارزی بنده این مساله را اثبات می‌کند که راهی جز ایجاد آرامش در بازار برای کنترل قیمت نیست.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.