مخالفت کمیسیون تلفیق با برداشت دولت از صندوق توسعه ملی

۰۵اردیبهشت،

images-30.jpg

دبیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۲ با اشاره به مصوبات این کمیسیون گفت که اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز با عمده پیشنهادات دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی مخالفت کردند.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: نمایندگان اصرار داشتند که بر اساس قانون برنامه و سیاست‌های کلی، صندوق توسعه ملی متعلق به بخش خصوصی و تعاونی است و دولت نباید تحت عناوین مختلف مثل کمک به مناطق محروم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، سرنوشت حساب ذخیره ارزی را به صندوق توسعه تحمیل کند.

وی در تشریح دلایل این تصمیم گفت: صندوق فرصتی برای بخش خصوصی و تامین و تجهیز آن است تا برگشت سرمایه برای آنها ممکن شود. در مقابل مجوز به دولت برای برداشت از صندوق، فشار اقتصادی، افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول را به دنبال خواهد داشت.

دبیر کمیسیون تلفیق ادامه داد: در جلسه امروز همچنین پیشنهاد کمیسیون فرهنگی در مورد استفاده بیشتر از فضای مجازی برای ایجاد درآمد، مورد موافقت کمیسیون تلفیق قرار گرفت.

ندیمی همچنین از پیش‌بینی ردیف مستقلی در لایحه بودجه برای آب روستایی خبر داد و گفت که پیش از این آب روستایی ردیف مستقلی در بودجه نداشته است.

وی در توضیح مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق اجازه برداشت حدود ۲۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی و گازی را جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مشترک، در لایحه بودجه پیش‌بینی کرد که بعد از دو سال چند ده هزار دلار فرصت ایجاد می‌شود و این پشتوانه قابل اعتنایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مشترک است.

دبیر کمیسیون تلفیق در پایان خاطرنشان کرد: بحث تجدید نظر در درآمد هدفمندی یارانه‌ها در جلسه امروز چهارشنبه کمیسیون تلفیق مطرح نشد؛ البته تا زمانی که هنوز بحث‌هایی در کمیسیون تلفیق در جریان است، امکان دارد این موضوع مطرح شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.