مخالف برگزاری جشنواره‌ها هستم

مخالف برگزاری جشنواره‌ها هستم

حمیدرضا پگاه؛

مخالف برگزاری جشنواره‌ها هستم

حمیدرضا پگاه بازیگر سینما گفت: فیلم های دفاع مقدس در مقطعی فراز و نشیب های خاص خود را داشته که با دیدگاه مدیران و مسئولین سینمایی این تغییرات هم متفاومت بوده است و نسبت به ابعاد مختلف جنگ هرگز نتوانسته ایم به آنچه که مدنظر بوده برسیم.

تاریخ : یکشنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۵:۴۳

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ حمیدرضا پگاه در گفتگویی بابیان این مطلب افزود: بعضی ازمدیران دیگاه هنری و مردمی دارند اما بعضی دیگر به عنوان رفع تکلیف به آن نگاه می کنند درهر صورت آنچه به نظر می رسد مهجور بودن این سینما نزد سینماگران است.
وی ادامه داد: سینمای دفاع مقدس جزو گونه های پرهزینه سینما بشمار می رود و متولیان آن باید برنامه ریزی و تمهیداتی را برای تضمین فروش، جذابیت و مخاطب پذیری درنظر بگیرند.
به گفته وی؛ باید بپذیریم که آثار ناشی از جنگ در زندگی روزمره مردم تاثیر مسقیم داشته و هیچگاه تبعات جنگ را چه خوب و چه بد، تفسیر و آسیب شناسی نمی کنیم تا بتوانیم برای هنرسینما که ماندگاری دفاع مقدس و ارزش های آن را به خوبی می تواند منتقل کند برنامه ریزی مخاطب پسندی داشته باشیم.
بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» با بیان اینکه متاسفانه جریان سینمای دفاع مقدس امروز را اگر با دهه های پیشین مقایسه کنیم به شدت عقب هستیم اضافه کرد: برنامه ریزی و حمایت ها در بخش تولید فیلمنامه و خلاقیت هنری آثار ازمسئولین و مدیران فرهنگی نمی بینیم و یکی از دلایل آن عدم استفاده از فعالیت های بخش خصوصی و مشارکت این بخش است.
وی معتقد است موضوع مهم فیلمنامه هم مثل همه مراحل تولید باید جدی گرفته شود و اگر نویسنده اثربا فراق بال، ایده تولید نکند موضوعات و فیلم ها هیچ گاه به مرز ارزشمندی نخواهند رسید.
پگاه گفت: ما فیلم های خوش ساخت اکشنی نداشته ایم و این هم برمی گردد به ضعف تکنولوژی صنعت سینمای کشورکه نتوانسته برای تولید درهر ژانری به خوبی برنامه ریزی کند و زمینه پیشرفت را بوجود بیاورد.
وی افزود: شاید دید مسئولین ما که فقط از یک دریچه به دفاع مقدس نگاه می کنند ضربه بزرگی به سینما وارد کرده درحالی که مخاطب دهه۶۰ را با مخاطب امروز سینما باید ازهم تفکیک کنیم.
این هنرمند با انتقاد از برگزاری جشنواره های متعددی که در عرصه سینما برگزار می شود تصریح کرد: جشنواره ها کمکی به کیفیت فیلم و تولید نمی کنند و فقط نمایش فیلم ها را پی می گیرند و من شخصا با برگزاری جشنواره ها مخالفم چراکه تولید فاخر ومطلوب است که به مخاطب پذیری کمک می کند نه برگزاری جشنواره های متعدد که اکثرا هم نتیجه ای در پی ندارد.

کد خبر: ۴۴۸۵۱

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.