مخالف راهکارهای خارجی ضد سوریه هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، “هوشیار زیباری” وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با “سرگی لاورف” همتای روس خود گفت: عراقی ها و سوری ها روابط و پیوندهای مشترکی با یکدیگر دارند.

وزیر خارجه عراق افزود: تحولات سوریه تاثیرات زیادی بر اوضاع عراق دارد به  ویژه که عراق با سوریه مرز طولانی دارد.

هوشیار زیباری خاطرنشان کرد: در هر نشست بین المللی درباره سوریه باید همه طرفهای مربوط به آن مشارکت داشته باشند.

وزیر خارجه عراق با مقصر جلوه دادن نظام سوریه در شکست طرح اتحادیه عرب افزود: بیشتر کشورهای عربی از طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل در امور این کشور حمایت می کنند.

زیباری با اشاره به تلاشهای مسکو برای مهار بحران سوریه خاطرنشان کرد: روسیه کشور مهمی است و نقش به سزایی در منطقه و به ویژه سوریه می تواند ایفا کند.

وزیر خارجه عراق گفت: عراق به عنوان کشور همسایه توجه ویژه ای به بحران سوریه دارد و از راه حل مسکو برای برگزاری نشست بین المللی درباره سوریه حمایت  و آن را عاملی برای کمک به حل بحران سوریه می داند.

“سرگی لاورف” وزیر خارجه روسیه نیز ضمن تاکید مجدد بر طرح کوفی عنان بیان کرد: شورای امنیت با تغییر نظامها با زور مخالف است.

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر راهکارهای مسالمت آمیز درحل بحران سوریه افزود: ما تاکنون از آمریکا نشنیده ایم که قصد اقدام نظامی علیه سوریه داشته باشند و باید به تلاشهای دموکراتیک فرصت داده شود.

وی گفت: ما به تلاشهای خود درباره سوریه ادامه می دهیم و به رایزنی درباره نشست بین المللی ادامه خواهیم داد.

لاوروف بیان کرد: همه طرفهایی که در بحران سوریه دخیل هستند و می توانند کمکی به حل آن بنمایند از جمله ایران باید در نشست حضور باشند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: راهکارهای سیاسی در سوریه باید مورد توجه قرار گیرد و مردم سوریه بدون هیچ دیکته خارجی می توانند درباره سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: محور نشست آینده درباره سوریه باید توجه به اصل گفتگوها میان نظام و مخالفان سوری را مد نظر قرار دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.