مخالف عرضه ارز در بورس هستیم

جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه مخالف عرضه ارز در بورس و حذف ارز مرجع هستیم، گفت: در مقابل این اقدامات ایستادگی خواهیم کرد.

ارسلان فتحی پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به وضعیت پیش آمده برای ارز در کشور، گفت: ما شدیداً مخالف این وضعیت ارز در کشور هستیم و اجاره نخواهیم داد بی ثباتی اقتصادی در کشور پیش آید.
 
وی با اشاره به درج اخباری در رسانه ها مبنی بر «خداحافظی با ارز مرجع» تصریح کرد: درج این خبر باعث شد تا مردم با داشتن نقدینگی به بازار هجوم برده و ارز خریداری نمایند که همین موضوع باعث افزایش بی رویه قیمت ارز شد.

«ما معتقدیم چنانچه بحث ارز در بورس ایجاد شود و ارز از طریق بورس ارائه گردد، ثبات اقتصادی در کشور ایجاد نخواهد شد و با این اقدام قیمت ها کنترل نمی شود».

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس با اشاره به مضرات عرضه ارز در بورس، تأکید کرد: این اقدام باعث می شود تا ارز هر روز یک قیمت داشته باشد و این امر به بی ثباتی بازار و قیمت ها می انجامد.

فتحی پور با تأکید بر اینکه باید قیمت ارز ثابت باشد، خاطرنشان کرد: ما تأکید داریم که برای کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از قبیل مواد خوراکی و دارو ارز مرجع با قیمت هزار ۲۲۶ تومان باید باشد و کالاهای اساسی مردم بصورت سهمیه ای بین مردم توزیع گردد.

«باید برای مواد اولیه تولید، قیمت ارز بصورت ثابت مشخص شود».

وی با بیان این که باید از اختصاص ارز برای کالاهای لوکس و تجملی پرهیز کرد، گفت: می‌توان برای صنعت و تکنولو‍ژی و همچنین مواد غذایی و خوراکی ارز جداگانه در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: نمی‌توان در کشور هر روز شاهد قیمت های گوناگون برای ارز بود چرا که بر روی قیمت ها و همچنین بر تولیدات داخلی تأثیرات منفی می گذارد و به همین دلیل مخالف این موضوع هستیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.