مخالف مداخله در سوریه هستیم/ فصل جدید روابط ایران – بولیوی

“خورخه میراندا” سفیر بولیوی در تهران طی گفتگو با خبرنگار مهر از روابط نزدیک و دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: سفر اخیر “محمود احمدی نژاد” رئیس جمهوری ایران به بولیوی در اواخر ژوئن و دیدار وی با “اوو مورالس”، فصل جدیدی در روابط نوین دو کشور آغاز کرد.

وی افزود: در این دیدار روسای جمهوری دو کشور گفتگوهای ارزنده ای انجام داده و توافقنامه های خوبی امضا کردند به طوری که می توان گفت با این سفر روابط دو کشور وارد فازی جدید شده است. هر چند روابط نوین ما از دو سال پیش آغاز شده اما اکنون ما مناسبات نزدیک و کارهای مشترک زیادی برای انجام دادن داریم.

 

میراندا در ادامه اظهار داشت: به عنوان مثال ایران در ساخت بیمارستان در بولیوی و کمک به بیماران، گامهای مهمی برداشته است. همچنین ایجاد کارخانه های تولید محصولات لبنی در بولیوی از دیگر زمینه های این همکاری بوده است.

 

 

وی همچنین از سفر قریب الوقوع مورالس به تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق توافقات دو جانبه به زودی رئیس جمهوری بولیوی به ایران سفر خواهد کرد. بر این اساس مورالس برای شرکت در نشست سران جنبش عدم تعهد (نم) که اواخر آگوست (اوایل شهریور) در تهران برگزار می شود، به همراه هیئتی بلند پایه به ایران خواهد آمد.

 

سفیر بولیوی در پاسخ به سوالی در مورد تلاش کشورهای غربی در تضعیف نظام سوریه گفت: بولیوی همانند دیگر کشورهای مستقل به استقلال کشورها احترام می گذارد و معتقد است در مورد سوریه نیز باید این امر مورد توجه قرار گیرد. آنچه که غرب در مورد سوریه انجام می دهد از نظر ما مردود است.

 

وی افزود: موضع اتحادیه بولیواری ملتهای لاتین (آلبا) نیز همین است، این اتحادیه با هر گونه مداخله در امور کشورهای مستقل مخالف بوده و آن را مغایر با حق حاکمیت کشورها می داند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.