“مختارنامه” ریشه عمیقی در مذهب تشیع دارد

۰۱م آذر ،

رحمان باقریان بازیگر نقش زربی غلام مختار در سریال مختارنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص حال و هوای آن روز نمایش و بازی در این سریال گفت: همکاری با داود میرباقری و بازی در سریال وی، برای من سبب افتخار و سعادت است.
وی افزود: داود میرباقری دانش فراوانی در زمینه تاریخ و همچنین تاریخ مذهبی دارد و من با بازی در سریال مختارنامه و همکاری با شخصی به فرهیختگی میرباقری نهایت استفاده را کردم.
این بازیگر تصریح کرد: مختارنامه سریالی تاریخی است و ریشه عمیقی در مذهب تشیع دارد و آرزوی هر بازیگری همکاری و بازی در این سریال به کارگردانی داود میرباقری است.
باقریان در خصوص ویژگی این سریال گفت: ویژگی بارز این سریال قلم نویسنده و اشراف کامل او به ادبیات و تاریخ دینی و شناخت واقعی از ائمه است.
بازیگر نقش زربی افزود: حضور پررنگ ایرانیان در قیام مختار از دیگر ویژگی سریال در جذب و توجه مخاطبان بوده است.
وی گفت: این سریال به دلیل دارا بودن ویژگی های مذهبی که در قلب تک تک ایرانیان وجود دارد با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
این بازیگر در خصوص نقش خود گفت: نام زربی در زبان لری به معنی طلا است.
باقریان افزود: زربی یک مرد ایرانی عاشق خاندان علی (ع) است و مدت های زیادی را برای مختار خدمت کرده و حق پدری به گردن وی دارد مختار نیز برای او احترام خاصی قائل است.
این بازیگر تصریح کرد: بی آلایشی و سادگی وی مهمترین دلیل جذابیت این نقش بود.
باقریان در خصوص تاثیر نقش زربی به زندگیش گفت: مرام و شخصیت زربی در من تاثیر عمیق گذاشت در تمام مدت بازی ام سعی ام بر این بود که با تمام وجود نقش را به خوبی بازی کنم.
این بازیگر در خصوص برخورد مردم پس از پخش این سریال گفت: مردم به خوبی از این سریال استقبال کردند و من خوشحالم که با داود میرباقری در این سریال همکاری کردم.
وی افزود: میرباقری برای لحظه به لحظه این سریال زحمت فراوانی کشیده و به نظر من این کارگردان برای جامعه هنری یک معجزه است.
باقریان در رابطه با تاثیر این سریال بر احیای فرهنگ عاشورایی خاطرنشان کرد: مختارنامه به دلیل به تصویر کشیدن قصاص قاتلین امام حسین (ع) تاثیر فراوانی بر احیا فرهنگ عاشورایی دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.