مختل شدن ثبت سفارش تلفن همراه

۲۸م آذر ، موبنا- شنیده‌ها حاکیست با ایجاد شرایط پیچیده و سخت ثبت و سفارش، واردات گوشی‌های موبایل با مشکل روبرو شده به گونه‌ای که روند واردات این کالا تقریبا متوقف شده است.

گفته می‌شود تعداد اندکی از واردکنندگان به روش‌های نامشخص موفق به دریافت ارز مبادلاتی شده‌اند واین در حالی است که بیشتر واردکنندگان همچنان از ارز آزاد برای واردات این کالای ارتباطی استفاده می‌کنند.
کمتر از یک ماه می گذرد که ثبت و سفارش این کالای ارتباطی آزاد شده و به آن ارز مبادلاتی اختصاص یافته که درپی آن بیشتر کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه پیش بینی می‌کردند قیمت انواع موبایل با تعدیل روبرو می گردد که متاسفانه تا کنون این امر در بازار محقق نشده است.

این در حالی است که قیمت انواع گوشی های موبایل اعم از قاچاقی و گارانتی دار رسمی دربازار تلفن همراه همزمان با نوسانات ارز دستخوش تغییر قیمت می‌شوند.

در همین حال رییس کارگروه موبایل مجمع عالی واردات با اشاره به اینکه زمانی که واردات قانونی یک کالا در کشور صورت می‌گیرد باید به طور حتم به آن ارز مبادلاتی اختصاص یابد، گفت:‌ به منظور جلوگیری از هرگونه فعالیت قاچاقچیان درکشور دولت باید به اختصاص ارز مبادلاتی برای تمامی فعالان این حوزه بپردازد.

بر اساس این گزارش در پی توقف ارزدولتی به فعالان حوزه تلفن همراه و همچنین روند صعودی ارز در کشور بهای تمامی موبایل های موجود در بازار به دو برابر قیمت رسید که این امر سبب افت شدید تقاضا در این بازار دیجیتالی شد.

از سوی دیگر شرایط مساوی کاری برای فعالان قانونی و غیرقانونی سبب شده تا قاچاقچیان همانند همیشه گوی سبقت را از فعالان قانونی بگیرند و به عرضه گسترده موبایل در کشور بپردازند.

به گفته کارشناسان تنها اختصاص ارز مبادلاتی به فعالان قانونی می تواند مانع فعالیت قاچاقچیان در این حوزه شود.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.