مخفیگاه شیخ فتنه گر فاش شد/ تشدید تدابیر امنیتی برای مقابله با تحرکات طرفداران الاسیر

اردیبهشت ۱۴۰۳

منابع لبنانی از مخفیگاه شیخ الاسیر که در روشن کردن آتش فتنه در لبنان ید طولایی دارد، همزمان با ادامه تحرکات خشونت آمیز طرفداران وی پرده برداشتند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، روزنامه النهار نوشته است بر اساس داده های اطلاعاتی، شیخ الاسیر در مسجد عبدالله بن الزبیر در محله الطواری در عین علوه اقامت دارد و هیثم الشعبی و گروهی از  اشخاص مسلح مسئولیت حفاظت از وی را برعهده دارند.
بر  اساس این گزارش، شیخ الاسیر از این مکان با طرفدارانش در مناطق مختلف از طریق اتاق عملیاتی در اطراف مسجد ارتباط دارد، اما فضل شاکر در محله التعمیر فعالیت می کند و ارتباط مستمری با شیخ الاسیر از طریق دوستان مشترک لبنانی و فلسطینی دارد.
از سوی دیگر روزنامه الجمهوریه لبنان از تشدید  تدابیر امنیتی در صیدا برای جلوگیری از تحصن طرفداران شیخ الاسیر در روز جمعه خبر داده است.
این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی نوشت تدابیر امنیتی بازداشتن طرفداران شیخ الاسیر از دست زدن به تحصن و اعتصاب در روز جمعه در اعتراض به دستگیری شیخ عاصم العارفی از سوی ارتش لبنان تشدید شده است.
این منبع افزود نیروهای سازمان اطلاعات ارتش لبنان پس از فراخوانی سه نفر از شیوخ طرفدار شیخ الاسیر، دو نفر از آنها را آزاد کردند و شیخ العارفی را همچنان در بازداشت نگه داشتند تا دامنه تحقیقات را گسترش دهند که این اقدام خشم طرفداران شیخ الاسیر را که در مسجد بلال بن رباح تجمع کرده اند، برانگیخته است. طرفداران شیخ الاسیر تصمیم گرفته اند به تحرکات خود برای آزادی شیخ العارفی و تمام بازداشت شدگان حوادث عبرا ادامه دهند.
روزنامه الاخبار هم گزارش داده بود نیروهای سازمان اطلاعات ارتش لبنان، یک لبنانی را هنگامی که  برای ثبت یک خودرو در مرکز النافعه در صیدا به نام شیخ احمد الاسیر تلاش می کرد، بازداشت کردند.
روزنامه الجمهوریه هم گزارش داد ارتش لبنان به علاء الصالح و عثمان حنینی از شیوخ طرفدار شیخ  الاسیر اخطار داده اند هرگز اجازه نخواهند داد حوادثی را که الاسیر به وجود آورد، تکرار شود و با قدرت با آن برخورد خواهند کرد.
از سوی دیگر روزنامه النهار به نقل از منابع مطلع از تحقیقات امنیتی و قضایی مربوط به پرونده های انفجارها و شلیک موشک اعلام کرد دستگاههای امنیتی توانسته اند ماهیت بیشتر کسانی که برای برهم زدن ثبات نقشه می کشیدند، کشف کنند.
خاطر نشان می گردد شیخ  الاسیر که به شیخ فتنه گر در لبنان معروف است و روابط گسترده ای با گروههای مسلح در سوریه دارد، با شعله ور کردن آتش فتنه در قبل علاوه بر ضربه زدن به  امنیت و آرامش مردم لبنان، سبب کشته و زخمی شدن شماری از مردم بیگناه شد و پس از فتنه  اخیرش متواری شد و البته دستگاههای امنیتی لبنان نیز تلاشهای گسترده ای را برای به دام انداختن وی آغاز کرده اند که همچنان ادامه دارد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.